Fegyverek
Közelharci
fegyverek:
Kardok: Dacára a technika fejlődésének még
mindig használják (főleg alacsony technológiájú világokban, ahol nem
terjedtek el a sugárvetők). Léteznek rövidebb és hosszabb pengéjű
kardok. A modern technológiával készült kardok pengéje, hihetetlenül
erős. A gyengébb szerkezetű fémeket is képes átvágni, anélkül, hogy
kicsorbulna az éle.
Tőrök: Csakúgy, mint a kardok esetében, a
tőrök sem tűntek el. Egy képzett késforgató kezében, halálos
fegyver, ami sosem fogy ki, könnyen elrejthető, és csendes is.
Számos formájú és kinézetű tőr létezik.
Vibropenge: Kisméretű közelharci fegyver.
Nagyon brutális fegyver, a működése hasonlít egy miniatűr
láncfűrészhez. Súlyos sebeket képes ejteni.
Név |
Ár |
Kard (hagyományos) |
100 |
Kard (modern) |
240 |
Tőr |
80 |
Vibropenge |
120 |
Sugárvetők:
BlasTech DL-18:
Olcsó kis méretű sugárvető. Főleg olcsóságának
köszönheti elterjedését, mert pontatlan fegyver, és időnként
megbízhatatlan. Kábító lövés leadására alkalmas. Egy normál energia
cellával 8 lövés, e gy szuper energia cellával 12 lövés adható le
vele.
BlasTech DL-44:
Megbízhatóbb, és pontosabb,
mint a DL-18-as, emelett ugyan olyan könnyen beszerezhető. Fegyveres
alakulatokban épp úgy használják, mint a
kalózok, vagy csempészek. Kábító lövés leadására alkalmas. Normál
energiacellával 15, szuper energiacellával 22 lövés adható
le.
Kyd-21:
Másodrangú fejvadászok, és
orgyilkosok kedvelt fegyvere. Könnyen elrejthető, tűzereje
kielégítő, és pontos. Hátránya, hogy
nagyon hamar tönkremegy, ezért egyszerhasználatos fegyverként is
szokták emlegetni. Normál energiacellával 6, szuper energiacellával
11 lövés adható le vele.
BlasTech EE-3:
Gyors, pontos és megbízható
puska. Sok karbantartást igényel, és a tárkapacitása is igen kicsi.
Normál energiacellácal 5, szuper energiacellával 8 lövés adható le
vele.
BlasTech A-280:
A cég magánhadseregeknek, illetve később a Lázadók
számára gyártotta ezt a fegyvert. Pontos fegyver, és nem igényel sok
törődést. Normál energiacellával 25, szuper energaicellával 40 lövés
adható le vele.
BlasTech E11:
A Birodalmi rohamosztagosok
rendszeresített fegyvere. Nagy hatótávolságú, bár minnél messzebbre
van a célpont annál pontatlanabb. Strapabíró fegyver. A feketepiacra
is kikerült, így bárki hozzájuthat, ha meg tudja fizetni. Normál
energiacellával 50, szuper energiacellával 85 lövés adható le vele.
Vuki
nyílpuska:
Tradicionális vuki
fegyver, melyet felnőtté válásukkor kapnak meg. Ezért minden vuki
számára a nyílpuskája nagyon személyes tárgy. Gyakran a klánjuk
jelével, vagy nagy tetteikre emlékeztető faragással, festéssel
díszítik.
A fegyver
energiacellával és nyílvesszővel is használható. Hatalmas az
átütőereje, azonban az elsütéshez, és a felhúzáshoz hatalmas erő
szükséges, a vukikon kívül kevés faj képes használni. Emellett lassú
fegyver is (minden lövés után fel kell húzni), és mintegy 50 méterig
hatékony.
Név |
Normál ec. |
Szuper ec. |
Ár |
BlasTech DL-18 |
8 |
12 |
120 |
BlasTech DL-44 |
15 |
22 |
220 |
Kyd-21 |
6 |
11 |
150 |
BlasTech EE3 |
5 |
8 |
300 |
BlasTech A-280 |
25 |
40 |
425 |
BlasTech E11 |
50 |
85 |
870 |
Vuki nyílpuska |
8 |
12 |
- |
Megjegyzés: Minden fegyver
mellé, egy normál energiacella is jár.
Hajítófegyverek:
Dobokés:
Csakúgy, mint a tőrök vagy a kardok, szintén csendessége
és elrejthetősége miatt hatékony fegyver, noha nagyon kevesen
használják.
Füstgránát:
A gránát felrobbanása után sűrű
fehér (esetnként más színű is lehet) füstöt áraszt, ami
lecsökkenti a látótávolságot. Főleg zárt térben hatásos, mivel a
szabadban a szél könnyen szétfújhatja a füstöt.
Hődetonátor:
Ez egy nagy robbanóerejű
gránát, mely hatalmas tűzzel pusztít. A Galaxisban ez a fegyver
terjedt el a katonai alakulatoknál.
Rajtuk kívül csak fejvadászok használják.
Villanó
gránát:
Robbanáskor erős fénnyel
izzik fel kb 2-3 másodpercig. Az ellenfél megzavarására,
elvakítására szokták használni. Aki a fénybe nézett, akár egy perc
is kell mire visszanyeri a látását (ha nagyon érzékeny szemű fajhoz
tartozik, meg is vakulhat!). A gránát hatását speciális fényszűrővel
ellátott sisak semlegesíteni tudja. A rohamosztagosok sisakjai
például rendelkeznek ilyen fényszűrővel.
Zselégránát:
Egy ügyes szerkezet, ami az ellenfél foglyul
ejtésére találtak ki. Sajnos nagyon kicsi a hatóterülete, mindössze
másfél méter, ezért pontosan kell vele célozni. Ha elég közel robban
a célponthoz ragacsos, gyorsan keményedő anyagot spriccel szét, ami
megbénítja az áldozatot. Nem fog tudni mozogni. A pontatlan találat
is hátráltatja, de nem garantált a teljes mozgásképtelenség.
Elsősorban fejvadászok alkalmazzák, illetve néhol a biztonsági erők
fegyvertárát egészíti ki.
Név |
Ár |
Dobókés |
40 |
Füstgránát |
230 |
Hődetonátor |
500 |
Villanó gránát |
450 |
Zselégránát |
650 |
Egyéb
fegyverek:
Lángszoró:
A lángszórók gyúlékony gázt, vagy folyadékot lőnek
ki, természetesen begyújtva. Léteznek nagy, és nehéz lángszórók,
melyeknek akkora tartálya is lehet, hogy azt a háton kell hordani.
Az ilyenek 8-10 méterre is ellőhetnek. A kisebb fajták, csupán 2-3
méterre lőnek, és kevés lőszerrel rendelkeznek. Manapság csak a kis
lángszórókat használják, főleg fejvdászok. Álltalában normál
kézifegyver méretűek, de akadnak trükkös, módosított változatok is
(lásd Jango Fett lángszóróját). A fejvadászok ez utóbbit kedvelik.
Karra, lábra, vagy valamilyen tárgyba rejtve a
lángszóró 1500 kreditbe kerül, és 3 lövés adható le vele, mely 2
méterre megy el.. A fegyveres változat 1200 kredit, 4 lövés adható
le vele, 3 méterig.
1 lövésnyi feltöltés 120 kreditbe
kerül.
MM9 mini rakétavető:
Kisebb rakéták kilövésére alkalmas. Alkarra
szerelhető, leginkább droidokon érdemes használni, de van néhány
elvetemült fejvadász, aki képes a saját alkarjára erősíteni.
Kilövésnél a rakéta hajtóművéből kicsapódó hő, sérülést okozhat, a
használónak, ha nem rendkívül
vastag a bőre, vagy
nem visel megfelelő páncélt.
A rakétavető 2000 kreditbe kerül, egy rakéta pedig
800 kreditbe. Egylövetű fegyver.
Tűvető:
Szintén a fejvadászok kedvelt fegyvere. Mivel egy tű
önmagában nem okoz komoly kárt az ellenfélben (kivéve az érzékeny
pontokat, például a szemet), ezért álltalában méregbe szokás
mártani. Ez lehet halálos is, de bénító, altató hatású is.
Pisztolyos változatának előnye, hogy tárral rendelkezik (melybe 8 tű
rakható), míg a különböző módosított változatok, álltalában
egy lövetűek. Hátránya, hogy már a
gyengébb páncélt sem viszi át.
A pisztoly 750 kreditbe kerül, míg a modosított
változat (ha nem túl komplikált) 1000 krdeitbe. A következő
mérgekből választhat a vásárló:
Hatás |
Ár |
Altató hatás, mely 10-15 percre kábítja el az
áldozatot |
120 |
Bénító, mely megbénítja, vagy nehézkessé teszi
a mozgást |
150 |
Halálos méreg, mely 1 percen belül
öl |
200 |
Fegyverkiegészítők:
Energiacellák:
Az energiacellákkal lehet feltölteni a sugárvetőket.
A játékban minden fegyverhez ugyan olyan energaiacella kell. Ám
ezekből kétfajta létezik, normál és szuper. A normál könnyen
hozzáférhető, míg a szuper változat, csak katonai alakulatok számára
elérhető. Ha esetleg feketepiacra jutnak, akkor az itteni ár 3-4-ét
is kérhetik értük.
normál energiacella |
100 |
szuper energiacella |
150 |
Papírok
Retinamintás azonosító
(RMA):
Minden
karakter rendelkezik valamilyen okirattal. Legalább mindenki
rendelkezik egy retinamintás azonosítóval(RMA). Ez mindenképpen a
valódi adatait közli. Azonban lehetőség van hamis RMA készítésére
is. Ilyet vehet magának a karakter, vagy készíthet. Azonban a
készítés sem ingyenes, ott is ki kell fizetni valamenyit, de
kevesebbet mintha készen venné. A hamis RMA előnyeit meg ugye nem
kell részleteznem, hogy milyen jó szolgálatot tehet például egy
Birodalmi ellenőrzés során. Igazit nem kell venni, a hamis
azonosítók a mínőségük szerint egyre drágábbak (A százalék azt
jelenti, hogy milyen esélyel tévesztik ,meg az ellenőrzést. Itt
jegyezném meg, hogy ezek az értékek módosulhatnak, attól függően,
hogy milyen szintű az ellenőrzés. Tehát egy 100%-os irattal is meg
lehet bukni)
Hamis RMA
(50%) |
1200 |
Hamis RMA
(60%) |
1680 |
Hamis RMA
(70%) |
2640 |
Hamis RMA
(80%) |
4560 |
Hamis RMA
(90%) |
8400 |
Hamis RMA
(100%) |
16000 |
Repülési engedély:
Csakúgy mint a Földön az
autókhoz, itt is kell engedély az űrhajóhoz. Az engedély két részből
áll, az egyikben a személyes adatok vannak feltűntetve, a másikban
pedig az űrhajó adatai. Az engedély 1000 kreditbe kerül.
Fejvadász engedély:
Csak a Birodalom alatt létezett ilyesmi.
A
fejvadász engedély feljogosít a fegyverhasználatra (önvédelem nélkül
is), továbbá bizonyos mértékig függetlenné teszi a fejvadászt a
törvényektől. Például, ha a fejvadász megöl valakit, nem indul
ellene eljárás, de ha egy fejvadászt ölnek meg, akkor az ő gyilkosa
után se kutatnak. Persze léteznek olyan rendszerek is, melyek nem
fogadják el a fejvadász engedélyt. Ára: 2000
CÉH tagság:
A
Birodalom korában megalakult a fejvadász CÉH. A karakter fizethet
tagsági díjat, és a CÉH tagjává válhat. Ez rengeteg előnnyel jár. Ha
egy munkához valami specialista kell (mondjuk egy profi kódfeltörő),
vagy szüksége lenne egy társra, akkor azt biztos megtalálja a
CÉH-ben. Nem kell munkák után rohangálnia, csupán megnézi a CÉH
megbízásait, és választhat kedve szerint. Ha viszont valaki már
elvállalt egy megbízást, akkor a CÉH szabályzata megtiltja, hogy más
is rástartoljon arra a munkára. Hatalmas információ forrás áll a
rendelkezésére, hisz a CÉH-be rengeteg csatornán áramlik be az
információ. Egy CÉH-es fejvadász hozzájuthat olyan adatokhoz
könnyedén, amihaz egy CÉH-en kívűlinek napokig kéne kutatnia, netán
ölnie érte, s még akkor sem biztos, hogy megszerzi. Sőt ha egyik tag
bajba kerül, a többi ki tudja húzni. Így a CÉH-es fejvadászokkal nem
szívesn húznak ujjat a hatóságok. S ezért nem is kér sokat a CÉH.
Csupán minden vérdíj felét, s havonta 1500 kredit tagsági
díjat.
Droidok
2-1B:
Humanoid megjelenésű droid. Elsősorban orvosi
ellátást tud biztosítani, legyen szó elsősegélyről, vagy komolyabb
műtétről. Az életjelek észlelésére szolgáló műszerekkel rendelkezik,
bár külön számítógép kell, hogy egy harmadik fél számára meg tudja
jeleníteni. Igen tájékozott a különböző gyógyszerek terén, és számos
faj anatómiai jellemzőit ismeri. Magánszemélyek ritkán tudnak csak
hozzájutni, mivel kereskedelmi forgalomba nem kerül, csak korházak
és rendelők részére
szállítanak.
Harci
droid:
A harci droidokat a Baktoid Combat Automata cég
gyártotta a Kereskedelmi Szövetség rendelésére. Nem éppen
nevezhetőek a technika csodáinak, ugyanis főleg az olcsóságuk
számított, nem pedig az intelligenciájuk.
Az
egyszerű harci droid önmagában működésképtelen, ha nincs
összeköttetésben egy központi irányító egységgel. Harci képességei
korlátoltak, erejük a sokaságból adódik. Azonban hamar rájöttek, ez
nem mindig elegendő, főleg ha sikerül az ellenségnek elvágnia a
droidokat a központi irányítástól. Ezért kifejleszttettek olyan
parancsnoki és biztonsági droidokat, melyek már rendelkeztek némi
önállósággal, és a kapcsolat megszakadása esetén is képesek voltak
feladatuk elvégzésére.
A Régi
köztársaság idejében a BCA-tól szinte bárki vehetett harci droidot.
Magánszemélyek és kisebb cégek főleg saját irányítással
rendelkezőket vettek, de a cégtől 10 fős osztagot is lehetett
rendelni, melyhez egy központi egység is tartozott, melynek
hatókörzete 50 kilométer volt.
A
Birodalom idejében már igazi ritkaságnak számít a droid, mivel a
klón háborúk után a legtöbbet megsemmisítették, de akadnak még
helyek, ahol be lehet szerezni.
R2-es asztromechanikai
droid:
Az Industrial Automaton egyik legjobban
sikerült droidja. Elsősorban űrbéli javításra és karbantartásra
tervezték, de a megfelelő módosítások után más felszerelés
karbantartására is alkalmas. Beépítet navigációs szoftvert
tartalmaz, ami lehetővé teszi a hipertér koordináták számítását és
tárolását. Holovetítője eredetileg tervek kivetítésére szolgál, amit
a nem droid karbantartó személyzet számára könnyíti meg a munkát.
Ugyanakkor csekély memória kapacitása alkalmassá teszi felvételek
rögzítésére és visszajátszására.
Megjegyzés: Ezek a droidok nem képesek végrehajtani a
filmekből ismert R2-D2-hoz hasonló kunsztokat. Nem tudnak zárakat
törni vagy harcolni. R2-D2 számtalan módosításon esett át, azért
volt képes mindezekre.
Név |
Ár |
2-1B |
2500 |
Harci droid (normál) |
750 |
Harci droid (csoportos 10 db, irányító
egységgel) |
9000 |
Harci droid (biztonsági) |
1200 |
R2-es asztromechanikai droid |
800 |
Páncélok
Részleges
páncél:
Fémből vagy erős
műanyagból készült páncél, melynek fő része egy mellvért.
Alkar- és lábszárvédők tartoznak hozzá még. A kölönféle
vágófegyvereknek teljes mértékben ellenáll, a sogárvetőknek pedig
korlátozottan.
Sisak:
A fejet védi, fémből vagy
erős műanyagból készült. Sima vagy rostélyos változatban is kapható,
utóbbi nem csak a fejet, de az arcot is védelmezi. A sisakba
különféle rendszereket lehet építeni:
Fényszűrű: Csak
rostéllyal ellátott sisakba lehet építeni. A fényszűrő arra
törekszik hogy optimális fényviszonyokat biztosítson. Megvédi az
erős felvillanó fényektől a viselőt, a sötétebb részeken pedig
megpróbálja felerősíteni a fényt. Teljes sötétségben
használhatatlan.
Hőérzékelő: Fény
helyett hőképet mutat, így teljes sötétben is jól láthatóak vele az
élőlények. Rostély nélküli sisakban a szem elé csúszhat a
kamera.
Légszűrő: Csak
teljesen zárt sisakban van értelme használni. Kiszűri a levegőből a
káros anyagokat, mint a füst a mérgesgázok, de még a páratartalom
csökkentésére is képes. Nem jelent korlátlan védelmet, ha túl sokáig
tartózkodünk füstben, lassan át fognak szűrődni a káros
anyagok.
Légzőkészülék:
Egy parányi légzőkészülék, mely 10 percre biztosít oxigént. Ha nem
zárt sisakba építik,
akkor egy a sisak oldaláról lógó maszkból érhető el. (a
légszűrő és a légzőkészülék kizárják egymást, nem lehet mindkettő egy
sisakban)
Rádió: Belső
kummunikátor, melyel korlátozott (néhány kilóméter) távolságig lehet
sugározni.
Teknőspók mellény:
A mellény anyagát a teknőspók
által szőt hálóból állítják elő. Az anyag rendkívül strapabíró,
képes ellenálni a kisebb szúró/vágó fegyvereknek, a sugárvetők
lövedékeinek is csökkenti a hatását. A mellény csak a felsőtestet
védi.
Teknőspók
overall:
Az előző anyagból készült
overall, lényegében az egyész testet védi, a fejet
leszámítva.
Teljes
páncélzat:
Az egész testet védő páncél.
A klónok és a Birodalmi rohamosztagosok viseltek teljes páncél.
Ehhez a páncélfajtához már sisak is jár. Álltalában erős műanyagból
készítik, a fém túlságosan nehéz viselet lenne. Késeknek és erős
ütéseknek jól ellenáll a robbanásoknak és a sugárvetőknek
korlátozottan.
Név |
Ár |
Részleges páncél |
450 |
Sisak |
120 |
Fényszűrő |
880 |
Hőérzékelő |
1000 |
Légszűrő |
700 |
Légzőkészülék |
430 |
Rádió |
200 |
Teknőspók mellény |
300 |
Teknőspók overall |
550 |
Teljes páncél |
700 |
További felszerelés
Csáklya:
Egy kézben elférő eszköz. Egy
motoros orsót tartalmaz melyen 20 méternyi vékony drótkötél
található, végén egy négyágú fémcsáklyával. Gombnyomásra kilőhető a
csáklya, és ha beakadt valahova a motor felcsévéeli a kötelet,
ezáltal felhúzva azt amit a fogóhoz rögzítenek. Maximum 120
kilógrammot bír el.
Elektrotávcső:
Elektromos távcső, mely 40x-es nagyítással
rendelkezik. 15 kilóméterig használható. Mindenegyik alaptartozéka
egy fényszűrő rendszer is.
Katonai változatokban
objektum felismerő rendszer is van, ami képes felismerni a különböző
épületeket vagy járműveket, melyek körvonalait megerősíti, és ha
szerepel a távcső adatai közt, akkor kijelzi mi az
objektum.
Hőérzékelő:
Működését tekintve megegyezik
a sisakba épített változattal. Ez egy szemre erősíthető készülék
(nem szemüveg!), melynek viselete feltűnő.
Komlink:
Kommunikációs eszköz.
Nagyjából 30 kilóméteres távolságon belül működik.
Légzőkészülék:
Apró készülék, mely szájba
vehető. A készülék két oldalán két légtartály található melyek
összesen 15 percre elegendő levegőt biztosítanak.
Mozgásérzékelő:
Kézi ezköz, egy fogóval és
egy kijelzővel. 30 méter sugarú körben minden jelentős mozgást,
illetve elmozdulást érzékel. Ez úgy értendő, hogy ha a fákat fújja a
szellő, nem fog jelezni, de ha viharos erejű szél tépdesi őket,
akkor azt már érzékeli. A mozgásérzékelőket ezért mesterséges
körülmények között lehet hatékonyan alkalmazni. Ha a mozgó objektum
megáll, láthatatlanná válik az érzékelő számára.
Név |
Ár |
Csáklya |
100 |
Elektrotávcső |
600 |
Elektrotávcső (katonai
változat) |
1250 |
Hőérzékelő |
800 |
Komlink |
150 |
Légzőkészülék |
300 |
Mozgásérzékelő |
650 |
Egyszerű ruházat |
100 |
Jó minőségű ruházat |
500 |
Luxus ruházat |
2100 |
MEGJEGYZÉS: Az árak
mindenhol csak írányadó jellegűek. A karakteralkotás során, ennyit
kell értük fizetni, de később olcsóbban is és drágábani is be lehet
szerezni. (egy pohár víz is kerülhet 100 kreditbe, ha a Tatuinon
veszi az ember) |