Fegyverek

Közelharci fegyverek:

Kardok: Dacára a technika fejlődésének még mindig használják (főleg alacsony technológiájú világokban, ahol nem terjedtek el a sugárvetők). Léteznek rövidebb és hosszabb pengéjű kardok. A modern technológiával készült kardok pengéje, hihetetlenül erős. A gyengébb szerkezetű fémeket is képes átvágni, anélkül, hogy kicsorbulna az éle.

Tőrök: Csakúgy, mint a kardok esetében, a tőrök sem tűntek el. Egy képzett késforgató kezében, halálos fegyver, ami sosem fogy ki, könnyen elrejthető, és csendes is. Számos formájú és kinézetű tőr létezik.

Vibropenge: Kisméretű közelharci fegyver. Nagyon brutális fegyver, a működése hasonlít egy miniatűr láncfűrészhez. Súlyos sebeket képes ejteni.

Név

Ár

Kard (hagyományos)

100

Kard (modern)

240

Tőr

80

Vibropenge

120

Sugárvetők:

BlasTech DL-18:

Olcsó kis méretű sugárvető. Főleg olcsóságának köszönheti elterjedését, mert pontatlan fegyver, és időnként megbízhatatlan. Kábító lövés leadására alkalmas. Egy normál energia cellával 8 lövés, e gy szuper energia cellával 12 lövés adható le vele.

BlasTech DL-44:

Megbízhatóbb, és pontosabb, mint a DL-18-as, emelett ugyan olyan könnyen beszerezhető. Fegyveres alakulatokban épp úgy használják, mint a kalózok, vagy csempészek. Kábító lövés leadására alkalmas. Normál energiacellával 15, szuper energiacellával 22 lövés adható le.

Kyd-21:

Másodrangú fejvadászok, és orgyilkosok kedvelt fegyvere. Könnyen elrejthető, tűzereje kielégítő, és pontos. Hátránya, hogy nagyon hamar tönkremegy, ezért egyszerhasználatos fegyverként is szokták emlegetni. Normál energiacellával 6, szuper energiacellával 11 lövés adható le vele.

BlasTech EE-3:

Gyors, pontos és megbízható puska. Sok karbantartást igényel, és a tárkapacitása is igen kicsi. Normál energiacellácal 5, szuper energiacellával 8 lövés adható le vele.

BlasTech A-280:

A cég magánhadseregeknek, illetve később a Lázadók számára gyártotta ezt a fegyvert. Pontos fegyver, és nem igényel sok törődést. Normál energiacellával 25, szuper energaicellával 40 lövés adható le vele.

 

BlasTech E11:

A Birodalmi rohamosztagosok rendszeresített fegyvere. Nagy hatótávolságú, bár minnél messzebbre van a célpont annál pontatlanabb. Strapabíró fegyver. A feketepiacra is kikerült, így bárki hozzájuthat, ha meg tudja fizetni. Normál energiacellával 50, szuper energiacellával 85 lövés adható le vele.

Vuki nyílpuska:

Tradicionális vuki fegyver, melyet felnőtté válásukkor kapnak meg. Ezért minden vuki számára a nyílpuskája nagyon személyes tárgy. Gyakran a klánjuk jelével, vagy nagy tetteikre emlékeztető faragással, festéssel díszítik.

A fegyver energiacellával és nyílvesszővel is használható. Hatalmas az átütőereje, azonban az elsütéshez, és a felhúzáshoz hatalmas erő szükséges, a vukikon kívül kevés faj képes használni. Emellett lassú fegyver is (minden lövés után fel kell húzni), és mintegy 50 méterig hatékony.

Név

Normál ec.

Szuper ec.

Ár

BlasTech DL-18

8

12

120

BlasTech DL-44

15

22

220

Kyd-21

6

11

150

BlasTech EE3

5

8

300

BlasTech A-280

25

40

425

BlasTech E11

50

85

870

Vuki nyílpuska

8

12

-

Megjegyzés: Minden fegyver mellé, egy normál energiacella is jár.

Hajítófegyverek:

Dobokés:

Csakúgy, mint a tőrök vagy a kardok, szintén csendessége és elrejthetősége miatt hatékony fegyver, noha nagyon kevesen használják.

Füstgránát:

A gránát felrobbanása után sűrű fehér (esetnként más  színű is lehet) füstöt áraszt, ami lecsökkenti a látótávolságot. Főleg zárt térben hatásos, mivel a szabadban a szél könnyen szétfújhatja a füstöt.

Hődetonátor:

Ez egy nagy robbanóerejű gránát, mely hatalmas tűzzel pusztít. A Galaxisban ez a fegyver terjedt el a katonai alakulatoknál. Rajtuk kívül csak fejvadászok használják.

 

Villanó gránát:

 Robbanáskor erős fénnyel izzik fel kb 2-3 másodpercig. Az ellenfél megzavarására, elvakítására szokták használni. Aki a fénybe nézett, akár egy perc is kell mire visszanyeri a látását (ha nagyon érzékeny szemű fajhoz tartozik, meg is vakulhat!). A gránát hatását speciális fényszűrővel ellátott sisak semlegesíteni tudja. A rohamosztagosok sisakjai például rendelkeznek ilyen fényszűrővel.

Zselégránát:

Egy ügyes szerkezet, ami az ellenfél foglyul ejtésére találtak ki. Sajnos nagyon kicsi a hatóterülete, mindössze másfél méter, ezért pontosan kell vele célozni. Ha elég közel robban a célponthoz ragacsos, gyorsan keményedő anyagot spriccel szét, ami megbénítja az áldozatot. Nem fog tudni mozogni. A pontatlan találat is hátráltatja, de nem garantált a teljes mozgásképtelenség. Elsősorban fejvadászok alkalmazzák, illetve néhol a biztonsági erők fegyvertárát egészíti ki.

Név

Ár

Dobókés

40

Füstgránát

230

Hődetonátor

500

Villanó gránát

450

Zselégránát

650

Egyéb fegyverek:

Lángszoró:

A lángszórók gyúlékony gázt, vagy folyadékot lőnek ki, természetesen begyújtva. Léteznek nagy, és nehéz lángszórók, melyeknek akkora tartálya is lehet, hogy azt a háton kell hordani. Az ilyenek 8-10 méterre is ellőhetnek. A kisebb fajták, csupán 2-3 méterre lőnek, és kevés lőszerrel rendelkeznek. Manapság csak a kis lángszórókat használják, főleg fejvdászok. Álltalában normál kézifegyver méretűek, de akadnak trükkös, módosított változatok is (lásd Jango Fett lángszóróját). A fejvadászok ez utóbbit kedvelik.

Karra, lábra, vagy valamilyen tárgyba rejtve a lángszóró 1500 kreditbe kerül, és 3 lövés adható le vele, mely 2 méterre megy el.. A fegyveres változat 1200 kredit, 4 lövés adható le vele, 3 méterig.

1 lövésnyi feltöltés 120 kreditbe kerül.

MM9 mini rakétavető:

Kisebb rakéták kilövésére alkalmas. Alkarra szerelhető, leginkább droidokon érdemes használni, de van néhány elvetemült fejvadász, aki képes a saját alkarjára erősíteni. Kilövésnél a rakéta hajtóművéből kicsapódó hő, sérülést okozhat, a használónak, ha nem rendkívül vastag a bőre, vagy nem visel megfelelő páncélt.

A rakétavető 2000 kreditbe kerül, egy rakéta pedig 800 kreditbe. Egylövetű fegyver.

Tűvető:

Szintén a fejvadászok kedvelt fegyvere. Mivel egy tű önmagában nem okoz komoly kárt az ellenfélben (kivéve az érzékeny pontokat, például a szemet), ezért álltalában méregbe szokás mártani. Ez lehet halálos is, de bénító, altató hatású is. Pisztolyos változatának előnye, hogy tárral rendelkezik (melybe 8 tű rakható), míg a különböző módosított változatok, álltalában egy lövetűek. Hátránya, hogy már a gyengébb páncélt sem viszi át.

A pisztoly 750 kreditbe kerül, míg a modosított változat (ha nem túl komplikált) 1000 krdeitbe. A következő mérgekből választhat a vásárló:

Hatás Ár

Altató hatás, mely 10-15 percre kábítja el az áldozatot

120

Bénító, mely megbénítja, vagy nehézkessé teszi a mozgást

150

Halálos méreg, mely 1 percen belül öl

200

Fegyverkiegészítők:

Energiacellák:

Az energiacellákkal lehet feltölteni a sugárvetőket. A játékban minden fegyverhez ugyan olyan energaiacella kell. Ám ezekből kétfajta létezik, normál és szuper. A normál könnyen hozzáférhető, míg a szuper változat, csak katonai alakulatok számára elérhető. Ha esetleg feketepiacra jutnak, akkor az itteni ár 3-4-ét is kérhetik értük.

normál energiacella

100

szuper energiacella

150

Papírok

Retinamintás azonosító (RMA):

Minden karakter rendelkezik valamilyen okirattal. Legalább mindenki rendelkezik egy retinamintás azonosítóval(RMA). Ez mindenképpen a valódi adatait közli. Azonban lehetőség van hamis RMA készítésére is. Ilyet vehet magának a karakter, vagy készíthet. Azonban a készítés sem ingyenes, ott is ki kell fizetni valamenyit, de kevesebbet mintha készen venné. A hamis RMA előnyeit meg ugye nem kell részleteznem, hogy milyen jó szolgálatot tehet például egy Birodalmi ellenőrzés során. Igazit nem kell venni, a hamis azonosítók a mínőségük szerint egyre drágábbak (A százalék azt jelenti, hogy milyen esélyel tévesztik ,meg az ellenőrzést. Itt jegyezném meg, hogy ezek az értékek módosulhatnak, attól függően, hogy milyen szintű az ellenőrzés. Tehát egy 100%-os irattal is meg lehet bukni)

Hamis RMA (50%)

1200

Hamis RMA (60%)

1680

Hamis RMA (70%)

2640

Hamis RMA (80%)

4560

Hamis RMA (90%)

8400

Hamis RMA (100%)

16000

Repülési engedély:

Csakúgy mint a Földön az autókhoz, itt is kell engedély az űrhajóhoz. Az engedély két részből áll, az egyikben a személyes adatok vannak feltűntetve, a másikban pedig az űrhajó adatai. Az engedély 1000 kreditbe kerül.

Fejvadász engedély:

Csak a Birodalom alatt létezett ilyesmi. A fejvadász engedély feljogosít a fegyverhasználatra (önvédelem nélkül is), továbbá bizonyos mértékig függetlenné teszi a fejvadászt a törvényektől. Például, ha a fejvadász megöl valakit, nem indul ellene eljárás, de ha egy fejvadászt ölnek meg, akkor az ő gyilkosa után se kutatnak. Persze léteznek olyan rendszerek is, melyek nem fogadják el a fejvadász engedélyt. Ára: 2000

CÉH tagság:

A Birodalom korában megalakult a fejvadász CÉH. A karakter fizethet tagsági díjat, és a CÉH tagjává válhat. Ez rengeteg előnnyel jár. Ha egy munkához valami specialista kell (mondjuk egy profi kódfeltörő), vagy szüksége lenne egy társra, akkor azt biztos megtalálja a CÉH-ben. Nem kell munkák után rohangálnia, csupán megnézi a CÉH megbízásait, és választhat kedve szerint. Ha viszont valaki már elvállalt egy megbízást, akkor a CÉH szabályzata megtiltja, hogy más is rástartoljon arra a munkára. Hatalmas információ forrás áll a rendelkezésére, hisz a CÉH-be rengeteg csatornán áramlik be az információ. Egy CÉH-es fejvadász hozzájuthat olyan adatokhoz könnyedén, amihaz egy CÉH-en kívűlinek napokig kéne kutatnia, netán ölnie érte, s még akkor sem biztos, hogy megszerzi. Sőt ha egyik tag bajba kerül, a többi ki tudja húzni. Így a CÉH-es fejvadászokkal nem szívesn húznak ujjat a hatóságok. S ezért nem is kér sokat a CÉH. Csupán minden vérdíj felét, s havonta 1500 kredit tagsági díjat.

Droidok

2-1B:

Humanoid megjelenésű droid. Elsősorban orvosi ellátást tud biztosítani, legyen szó elsősegélyről, vagy komolyabb műtétről. Az életjelek észlelésére szolgáló műszerekkel rendelkezik, bár külön számítógép kell, hogy egy harmadik fél számára meg tudja jeleníteni. Igen tájékozott a különböző gyógyszerek terén, és számos faj anatómiai jellemzőit ismeri. Magánszemélyek ritkán tudnak csak hozzájutni, mivel kereskedelmi forgalomba nem kerül, csak korházak és rendelők részére szállítanak.

Harci droid:

A harci droidokat a Baktoid Combat Automata cég gyártotta a Kereskedelmi Szövetség rendelésére. Nem éppen nevezhetőek a technika csodáinak, ugyanis főleg az olcsóságuk számított, nem pedig az intelligenciájuk.

Az egyszerű harci droid önmagában működésképtelen, ha nincs összeköttetésben egy központi irányító egységgel. Harci képességei korlátoltak, erejük a sokaságból adódik. Azonban hamar rájöttek, ez nem mindig elegendő, főleg ha sikerül az ellenségnek elvágnia a droidokat a központi irányítástól. Ezért kifejleszttettek olyan parancsnoki és biztonsági droidokat, melyek már rendelkeztek némi önállósággal, és a kapcsolat megszakadása esetén is képesek voltak feladatuk elvégzésére.

A Régi köztársaság idejében a BCA-tól szinte bárki vehetett harci droidot. Magánszemélyek és kisebb cégek főleg saját irányítással rendelkezőket vettek, de a cégtől 10 fős osztagot is lehetett rendelni, melyhez egy központi egység is tartozott, melynek hatókörzete 50 kilométer volt.

A Birodalom idejében már igazi ritkaságnak számít a droid, mivel a klón háborúk után a legtöbbet megsemmisítették, de akadnak még helyek, ahol be lehet szerezni.

R2-es asztromechanikai droid:

Az Industrial Automaton egyik legjobban sikerült droidja. Elsősorban űrbéli javításra és karbantartásra tervezték, de a megfelelő módosítások után más felszerelés karbantartására is alkalmas. Beépítet navigációs szoftvert tartalmaz, ami lehetővé teszi a hipertér koordináták számítását és tárolását. Holovetítője eredetileg tervek kivetítésére szolgál, amit a nem droid karbantartó személyzet számára könnyíti meg a munkát. Ugyanakkor csekély memória kapacitása alkalmassá teszi felvételek rögzítésére és visszajátszására.

Megjegyzés: Ezek a droidok nem képesek végrehajtani a filmekből ismert R2-D2-hoz hasonló kunsztokat. Nem tudnak zárakat törni vagy harcolni. R2-D2 számtalan módosításon esett át, azért volt képes mindezekre.

Név

Ár

2-1B

2500

Harci droid (normál)

750

Harci droid (csoportos 10 db, irányító egységgel)

9000

Harci droid (biztonsági)

1200

R2-es asztromechanikai droid

800

 

Páncélok

Részleges páncél:

Fémből vagy erős műanyagból készült páncél, melynek fő része egy mellvért. Alkar- és lábszárvédők tartoznak hozzá még. A kölönféle vágófegyvereknek teljes mértékben ellenáll, a sogárvetőknek pedig korlátozottan.

Sisak:

A fejet védi, fémből vagy erős műanyagból készült. Sima vagy rostélyos változatban is kapható, utóbbi nem csak a fejet, de az arcot is védelmezi. A sisakba különféle rendszereket lehet építeni:

Fényszűrű: Csak rostéllyal ellátott sisakba lehet építeni. A fényszűrő arra törekszik hogy optimális fényviszonyokat biztosítson. Megvédi az erős felvillanó fényektől a viselőt, a sötétebb részeken pedig megpróbálja felerősíteni a fényt. Teljes sötétségben használhatatlan.

Hőérzékelő: Fény helyett hőképet mutat, így teljes sötétben is jól láthatóak vele az élőlények. Rostély nélküli sisakban a szem elé csúszhat a kamera.

Légszűrő: Csak teljesen zárt sisakban van értelme használni. Kiszűri a levegőből a káros anyagokat, mint a füst a mérgesgázok, de még a páratartalom csökkentésére is képes. Nem jelent korlátlan védelmet, ha túl sokáig tartózkodünk füstben, lassan át fognak szűrődni a káros anyagok.

Légzőkészülék: Egy parányi légzőkészülék, mely 10 percre biztosít oxigént. Ha nem zárt sisakba építik, akkor egy a sisak oldaláról lógó maszkból érhető el. (a légszűrő és a légzőkészülék kizárják egymást, nem lehet mindkettő egy sisakban)

Rádió: Belső kummunikátor, melyel korlátozott (néhány kilóméter) távolságig lehet sugározni.

Teknőspók mellény:

A mellény anyagát a teknőspók által szőt hálóból állítják elő. Az anyag rendkívül strapabíró, képes ellenálni a kisebb szúró/vágó fegyvereknek, a sugárvetők lövedékeinek is csökkenti a hatását. A mellény csak a felsőtestet védi.

Teknőspók overall:

Az előző anyagból készült overall, lényegében az egyész testet védi, a fejet leszámítva.

Teljes páncélzat:

Az egész testet védő páncél. A klónok és a Birodalmi rohamosztagosok viseltek teljes páncél. Ehhez a páncélfajtához már sisak is jár. Álltalában erős műanyagból készítik, a fém túlságosan nehéz viselet lenne. Késeknek és erős ütéseknek jól ellenáll a robbanásoknak és a sugárvetőknek korlátozottan.

Név

Ár

Részleges páncél

450

Sisak

120

   Fényszűrő

880

   Hőérzékelő

1000

   Légszűrő

700

   Légzőkészülék

430

   Rádió

200

Teknőspók mellény

300

Teknőspók overall

550

Teljes páncél

700

További felszerelés

Csáklya:

Egy kézben elférő eszköz. Egy motoros orsót tartalmaz melyen 20 méternyi vékony drótkötél található, végén egy négyágú fémcsáklyával. Gombnyomásra kilőhető a csáklya, és ha beakadt valahova a motor felcsévéeli a kötelet, ezáltal felhúzva azt amit a fogóhoz rögzítenek. Maximum 120 kilógrammot bír el.

Elektrotávcső:

Elektromos távcső, mely 40x-es nagyítással rendelkezik. 15 kilóméterig használható. Mindenegyik alaptartozéka egy fényszűrő rendszer is.

Katonai változatokban objektum felismerő rendszer is van, ami képes felismerni a különböző épületeket vagy járműveket, melyek körvonalait megerősíti, és ha szerepel a távcső adatai közt, akkor kijelzi mi az objektum.

Hőérzékelő:

Működését tekintve megegyezik a sisakba épített változattal. Ez egy szemre erősíthető készülék (nem szemüveg!), melynek viselete feltűnő.

Komlink:

Kommunikációs eszköz. Nagyjából 30 kilóméteres távolságon belül működik.

Légzőkészülék:

Apró készülék, mely szájba vehető. A készülék két oldalán két légtartály található melyek összesen 15 percre elegendő levegőt biztosítanak.

Mozgásérzékelő:

Kézi ezköz, egy fogóval és egy kijelzővel. 30 méter sugarú körben minden jelentős mozgást, illetve elmozdulást érzékel. Ez úgy értendő, hogy ha a fákat fújja a szellő, nem fog jelezni, de ha viharos erejű szél tépdesi őket, akkor azt már érzékeli. A mozgásérzékelőket ezért mesterséges körülmények között lehet hatékonyan alkalmazni. Ha a mozgó objektum megáll, láthatatlanná válik az érzékelő számára.

Név

Ár

Csáklya

100

Elektrotávcső

600

Elektrotávcső (katonai változat)

1250

Hőérzékelő

800

Komlink

150

Légzőkészülék

300

Mozgásérzékelő

650

Egyszerű ruházat

100

Jó minőségű ruházat

500

Luxus ruházat

2100

MEGJEGYZÉS: Az árak mindenhol csak írányadó jellegűek. A karakteralkotás során, ennyit kell értük fizetni, de később olcsóbban is és drágábani is be lehet szerezni. (egy pohár víz is kerülhet 100 kreditbe, ha a Tatuinon veszi az ember)