Hangár

Itt találhatók a játékban, a játékosok számára is elérhető űrhajók, és minden más, ami hozzájuk tartozik. Az itt lévő táblázatokból, mindenki megalkothatja a saját igényeinek megfelelő űrhajót, amivel bejárhatja a Galaxist.

Hajótestek:

Az alábbiakban a hajótestek leírása következik. Csak két tulajdonsága van, maga a hajó masszívságát megadó páncél, és a hiperhajtómű. A hiperhajtómű határozza meg a hajó hipertérbeli sebességét. Minnél kisebb az érték, annál gyorsabb a hajó.

CorelliSpace Gymsnor - C:

Egy gyors, és jól manőverezhető hajó. Leginkább valamiféle repülő állatra hasonlít, szétnyitott szárnyakkal. Raktere viszont nem túl nagy.

SoroSuub:

Igazi kis méretű hajó, a szegényebb pilóták első hajója. Gömbölyded orrával, zömök szárnyaival, és elkeskenyedő törzsével, leginkább egy könnycsepre hasonlít. A hajó méretéhez képest elég nagy raktérrel rendelkezik, de nem túl gyors hajó.

Firespray:

Eredetileg járőrhajónak tervezték, rendőri erők számára, de nem aratott sikert. A gyártás ezért abbamaradt. Tervezésénél csak a hatékonyságot tartották szem előtt. A hajóba a zsilipen át lehet bejutni, mely a raktérbe vezet, innen létrán érhető el az egyszemélyes pilótafülke. Minthogy járőrhajó, raktere igen kicsi, viszont jó hiperhajtómű rendszerrel rendelkezik.

YT-1300:

Koréliai gyártmányú hajó, igazi klasszikus teherhajó jegyekkel. Nagy raktér, jó manőverezhetőség, és a sebessége is kielégítő. Azonban léteznek már nála jobb és fejlettebb hajók is, de a mai napig megállja a helyét, amennyiben megfelelően karbantartják. Létezik belőle utasszállító változat is. (Bár Han Solo Ezeréves Solyma is YT-1300-as, neki rengeteg kreditjébe, és munkájába került, hogy olyan hajója legyen. Így az ő hajója kivételnek számít.)

YT-2000:

A hajó olyan, mintha egy darabot kihasítottunk volna az YT-1300-ból. Újdonság, hogy itt középejn helyezkedik el a pilótafülke jobb oldal helyett. Kisebb, az YT-1300-asnál, és kis raktere miatt főleg utasszálításra használják.

 

YT-2400:

Igazán kiváló hajó, az YT sorozat legjobb modelje. Gyors, nagy központi raktérrel rendelkezik, emelett a mentőkabin is alapfelszerelés. A pilótafülke itt is jobb oldalt helyezkedik el.

 

 

Név Páncél

Hiperhajtómű

Ár
Corellispace Gymsnor-C

3

2.0

4500

SoroSuub

2

2.5

3100

Firespray

3

1.8

3900

YT-1300

3

2.2

4150

YT-2000

2

2.0

3400

YT-2400

4

2.1

5200

Hajtóművek:

A hajtóműveknek 2 jellemzője van. Az egyik a K+ (kitérés plusz), ami hozzáadódik a vezetési szakértelemhez, annyiszor ahány hajtómű van. Egy gyors hajtóművekkel rendelkező űrhajó könnyeben tér ki, mint egy lassú. Ugyan ez igaz az IM-re (ionozás módosító), ami szintén annyiszor adódik hozzá vagy vonódik le az ion határokból (lásd később), amennyi hajtómű van. Ha 1 hajtómű van aminek -2 az IM-je, akkor itt már elég elérni 69%-ot és a hajtóműnek annyi. Ugyanez persze pozitívan is igaz, akkor megnöveli.

Név K+ IM

Ár

Incom 2a fúziós hajtómű

0.4

+3

3350

Incom 4L4 fúziós ion hajtómű 

0.2

-3

1300

Incom 4j.4 fúziós torló hajtómű

0.1

+2

1000

Novaldex J77 fúziós ion hajtómű

0.6

-2

4050

Quadex Kyromaster torló hajtómű

0.1

+3

1400

Sylan & Kopril fúziós hajtómű

0.3

+2

2100

Koensayr R200 fúziós ion hajtómű

0.2

-2

1500

Szenzorok:

Szenzorok nélkül csak annyit lát az ember, amennyit a pilótafülke ablaka enged. Megkülönböztetünk harcászati és navigációs szenzorokat. A navigációs szenzoron keresztül tudunk informálódni a környezetünkről. Milyen a hőmérséklet, porfelhők összetétele, hajók mozgása, méretük, sebességük. Hajótípust, vagy fegyvereket nem tudunk velük letapogatni, azt csak a harcászatival lehet. Viszont abban az alapvető tájékozódást, meg az elöbbit leszámítva semmi mást nem tudunk csinálni. Minden szenzornak (főleg a harcászatinak) van egy RKK+-a (rakéta kilövési/kikerülési plusz). Ez az érték hozzáadódik a fk szakértelmünkhöz, ha rakétát, vagy torpedót lövünk ki. Lézernél soha. Ugyanakkor a ránk kilőtt rakéta elől is könnyebb menekülni, ilyenkor a vezetés szakértelmünkhöz adódik hozzá.

Név RKK+

Ár

Fabritech Ans-4D multiszenzor

0.5

2000

Fabritech Ans-7a harcászati-navigációs szenzor

1

3200

Fabritech Anv-9q harcászati szenzor

1

2800

Fabritech Anx-Y nagy hatótávolságú ikerszenzor

2

4000

Carbanti szenzorsor

2

4600

Microaxial LpM-549 navigációs szenzor

0

1200

Pajzsok:

A pajzsok a hajót hivatottak megvédeni a támadásoktól. Ha a hajó találatot kap, akkor a találat ereje a PE-ből (pajzs energia) vonódik le. Minden hajón található egy elülső, egy hátulsó, egy jobb és egy bal pajzs. Álltalában a kisebb hajoknál egy generátorról üzemel, ezért a PE-t meg kell osztani, de mindenhol legalább 1 egységnek kell lennie a PE-nek. Ha valamelyik oldalon szétlövik a pajzsot (több az amit le kell vonni mint az ottani PE), akkor ott már nem növelhetjük. Nulláról már nem lehet, még ha a többi részen 10 egység energia is van. Tehát szükség esetén erősíthetjük az egyik pajzsunkat a többi rovására. A pajzsok lassan, de töltődnek. Ezt a PTI (pajzs töltődési idő) mutatja. Az érték azt mutatja hány kör után töltődik vissza 1 egység pajzsenergia.

Név

PE

PTI

Ár

Chempat

80

10

2400

Sylan & Kopril

64

8

2000

Novaldex

88

10

2800

Matrix

128

10

3500

Lézerek:

Alapvetően három fajta lézer létezik. Normál lézerek, ion lézerek, és turbólézerek. Két jellemzőjük van, a tűzgyorsaság (TGY), és az Erejük. Mindig az erőnél megfelelő érték vonódik le találat esetén az ellenséges hajó pajzsából, vagy páncéljából. A sugárágyúk 1-el többet vonnak le a pajzsokból.

Név

TGY

Erő

Ár

Taim & Bak KX5 lézer ágyú

2

1

1450

Taim & Bak KX9 lézer ágyú

1

2

2000

Taim & Bak IX4 lézer ágyú

1

1

1200

Gyrhill 72 sugár ágyú

1

3

4500

Gyrhill R-9X lézer ágyú

3

1

3500

Borstel RG-9 sugár ágyú

3

1

3950

SFS L-s9.3 lézer ágyú

2

2

4100

A turbólézerek sokkalta pusztítóbb erejűek, mint kisebb testvéreik. Kis hajókon nem használják, mert nem túl nagy az energiaigényük. Azért van pár milliomos, aki luxushajójára felszerel egy-két turbólézert, ám ezek mindig könnyű turbólészerek, és álltalában külön generátorra vannak csatlakoztatva, hogy ne terheljék a hajó fő energiaforrását. Csillagrombolókon, szinte kizárólag nehéz turbólézert használnak.

Név

TGY

Erő

Ár

Könnyű turbólézer

1

5

5000

Normál turbólézer

1

8

6500

Nehéz turbólézer

1

12

12500

Az ion lézer abban különbözik a többitől, hogy nem a hajó megsemmisítése a cél, csupán a megbénítása. Amikor a hajó 100%-ig megbénult, akkor minden rendszere leáll, kivéve az életfentartó rendszert és a mesterséges gravitációt. De amíg a 100%-ot eléri, addig is sorban mennek tönkre rendszerek. Hogy milyen mértékben arról az alábbi táblázat tudósít:

0%-50% apróbb dolgok, stabilizátorok, belső világítás stb. (-1 a szakértelemre)

51%-60% a hiperhajtómű felmondja a szolgálatot

61%-70% a fegyverrendszerre csatlakoztatot generátorok

71%-80% a hajtóművek fele leáll (kivéve ha csak 1 hajtómű van) (-3 a szakértelemre)

81%-90% a szenzorok, és a fegyverek mondják fel a szolgálatot

91%-100% az összes hajtómű leáll

Az ion lézernél minden adat megeggyezik a sima lézernél leírtaknál, az E kivételével. Itt ugyanis a találat mindig változik. A k6 a hatoldalú dobokockát jelenti, és annyi ilyen dobokocka határozza meg az erősséget, amennyi elé van írva (pl: 2k6=2 db hatoldalú kocka). A dobott érték megmutatja, hogy hány százalékban bénult meg a hajó. Kis teherhajóknál ill. vadászgépeknél, a dobott értéket meg kell háromszorozni, mert egy kis méretű hajót sokkal előbb meg lehet bénítani, mint mondjuk egy korvettet.

Név

TGY

Erő

Ár

ArMek SW-7a ION ÁGYÚ

1

2k6

3200

ArMek SW-4 ION ÁGYÚ

1

3k6

4300

Egyéb módosítások:

Extra páncél: Újabb réteg páncéllal vonhatjuk be a hajónkat, így ha a pajzsok elszállnak, talán 1-2 lövéssel többet bír ki. A páncélzat legfeljebb a hajó alap páncéljának a duplájáig növelhető. Egy szinttel való növelés 5000 kreditbe kerül.