Hangár
Itt találhatók a játékban,
a játékosok számára is elérhető űrhajók, és minden más, ami hozzájuk
tartozik. Az itt lévő táblázatokból, mindenki megalkothatja a saját
igényeinek megfelelő űrhajót, amivel bejárhatja a
Galaxist.
Hajótestek:
Az alábbiakban a hajótestek
leírása következik. Csak két tulajdonsága van, maga a hajó
masszívságát megadó páncél, és a hiperhajtómű. A hiperhajtómű
határozza meg a hajó hipertérbeli sebességét. Minnél kisebb az
érték, annál gyorsabb a hajó.
CorelliSpace
Gymsnor - C:
Egy gyors, és jól
manőverezhető hajó. Leginkább valamiféle repülő állatra hasonlít,
szétnyitott szárnyakkal. Raktere viszont nem túl nagy.
SoroSuub:
Igazi kis méretű hajó, a
szegényebb pilóták első hajója. Gömbölyded orrával, zömök
szárnyaival, és elkeskenyedő törzsével, leginkább egy könnycsepre
hasonlít. A hajó méretéhez képest elég nagy raktérrel rendelkezik,
de nem túl gyors hajó.
Firespray:
Eredetileg járőrhajónak tervezték, rendőri erők számára, de
nem aratott sikert. A gyártás ezért abbamaradt. Tervezésénél csak a
hatékonyságot tartották szem előtt. A hajóba a zsilipen át lehet
bejutni, mely a raktérbe vezet, innen létrán érhető el az
egyszemélyes pilótafülke. Minthogy járőrhajó, raktere igen kicsi,
viszont jó hiperhajtómű rendszerrel rendelkezik.
YT-1300:
Koréliai gyártmányú hajó, igazi klasszikus teherhajó jegyekkel.
Nagy raktér, jó manőverezhetőség, és a sebessége
is kielégítő. Azonban léteznek már nála jobb és fejlettebb
hajók is, de a mai napig megállja a helyét, amennyiben megfelelően karbantartják. Létezik
belőle utasszállító változat is. (Bár Han Solo Ezeréves Solyma
is YT-1300-as, neki rengeteg kreditjébe, és munkájába került, hogy
olyan hajója legyen. Így az ő hajója kivételnek számít.)
YT-2000:
A hajó olyan,
mintha egy darabot kihasítottunk volna az YT-1300-ból. Újdonság,
hogy itt középejn helyezkedik el a pilótafülke jobb oldal helyett.
Kisebb, az YT-1300-asnál, és kis raktere miatt főleg utasszálításra használják.
YT-2400:
Igazán kiváló hajó, az YT
sorozat legjobb modelje. Gyors, nagy központi raktérrel rendelkezik,
emelett a mentőkabin is alapfelszerelés. A pilótafülke itt is
jobb oldalt helyezkedik
el.
Név |
Páncél |
Hiperhajtómű |
Ár |
Corellispace
Gymsnor-C |
3 |
2.0 |
4500 |
SoroSuub |
2 |
2.5 |
3100 |
Firespray |
3 |
1.8 |
3900 |
YT-1300 |
3 |
2.2 |
4150 |
YT-2000 |
2 |
2.0 |
3400 |
YT-2400 |
4 |
2.1 |
5200 |
Hajtóművek:
A hajtóműveknek 2 jellemzője van. Az egyik a K+
(kitérés plusz), ami hozzáadódik a vezetési szakértelemhez,
annyiszor ahány hajtómű van. Egy gyors hajtóművekkel rendelkező
űrhajó könnyeben tér ki, mint egy lassú. Ugyan ez igaz az IM-re
(ionozás módosító), ami szintén annyiszor adódik hozzá vagy vonódik
le az ion határokból (lásd később), amennyi hajtómű van. Ha 1
hajtómű van aminek -2 az IM-je, akkor itt már elég elérni 69%-ot és
a hajtóműnek annyi. Ugyanez persze pozitívan is igaz, akkor
megnöveli.
Név |
K+ |
IM |
Ár |
Incom 2a fúziós
hajtómű |
0.4 |
+3 |
3350 |
Incom 4L4 fúziós ion
hajtómű |
0.2 |
-3 |
1300 |
Incom 4j.4 fúziós torló
hajtómű |
0.1 |
+2 |
1000 |
Novaldex J77 fúziós ion
hajtómű |
0.6 |
-2 |
4050 |
Quadex Kyromaster torló
hajtómű |
0.1 |
+3 |
1400 |
Sylan & Kopril fúziós
hajtómű |
0.3 |
+2 |
2100 |
Koensayr R200 fúziós ion
hajtómű |
0.2 |
-2 |
1500 |
Szenzorok:
Szenzorok nélkül csak annyit lát az ember,
amennyit a pilótafülke ablaka enged. Megkülönböztetünk harcászati és
navigációs szenzorokat. A navigációs szenzoron keresztül tudunk
informálódni a környezetünkről. Milyen a hőmérséklet, porfelhők
összetétele, hajók mozgása, méretük, sebességük. Hajótípust, vagy
fegyvereket nem tudunk velük letapogatni, azt csak a harcászatival
lehet. Viszont abban az alapvető tájékozódást, meg az elöbbit
leszámítva semmi mást nem tudunk csinálni. Minden szenzornak (főleg
a harcászatinak) van egy RKK+-a (rakéta kilövési/kikerülési plusz).
Ez az érték hozzáadódik a fk szakértelmünkhöz, ha rakétát, vagy
torpedót lövünk ki. Lézernél soha. Ugyanakkor a ránk kilőtt rakéta
elől is könnyebb menekülni, ilyenkor a vezetés szakértelmünkhöz
adódik hozzá.
Név |
RKK+ |
Ár |
Fabritech Ans-4D
multiszenzor |
0.5 |
2000 |
Fabritech Ans-7a
harcászati-navigációs szenzor |
1 |
3200 |
Fabritech Anv-9q harcászati
szenzor |
1 |
2800 |
Fabritech Anx-Y nagy
hatótávolságú ikerszenzor |
2 |
4000 |
Carbanti szenzorsor |
2 |
4600 |
Microaxial LpM-549 navigációs
szenzor |
0 |
1200 |
Pajzsok:
A pajzsok a hajót hivatottak megvédeni a támadásoktól.
Ha a hajó találatot kap, akkor a találat ereje a PE-ből (pajzs
energia) vonódik le. Minden hajón található egy
elülső, egy hátulsó, egy jobb és egy bal pajzs. Álltalában a kisebb
hajoknál egy generátorról üzemel, ezért a PE-t meg kell osztani, de
mindenhol legalább 1 egységnek kell lennie a PE-nek. Ha valamelyik
oldalon szétlövik a pajzsot (több az
amit le kell vonni mint az ottani PE), akkor ott már nem
növelhetjük. Nulláról már nem lehet, még ha a többi részen 10 egység
energia is van. Tehát szükség esetén erősíthetjük az egyik
pajzsunkat a többi rovására. A pajzsok lassan, de töltődnek.
Ezt a PTI (pajzs töltődési idő) mutatja. Az érték azt mutatja hány
kör után töltődik vissza 1 egység
pajzsenergia.
Név |
PE |
PTI |
Ár |
Chempat |
80 |
10 |
2400 |
Sylan & Kopril |
64 |
8 |
2000 |
Novaldex |
88 |
10 |
2800 |
Matrix |
128 |
10 |
3500 |
Lézerek:
Alapvetően
három fajta lézer létezik. Normál lézerek, ion lézerek, és
turbólézerek. Két jellemzőjük van, a tűzgyorsaság (TGY), és az
Erejük. Mindig az erőnél megfelelő érték vonódik le találat esetén
az ellenséges hajó pajzsából, vagy páncéljából. A sugárágyúk 1-el
többet vonnak le a pajzsokból.
Név |
TGY |
Erő |
Ár |
Taim & Bak KX5 lézer
ágyú |
2 |
1 |
1450 |
Taim & Bak KX9 lézer
ágyú |
1 |
2 |
2000 |
Taim & Bak IX4 lézer
ágyú |
1 |
1 |
1200 |
Gyrhill 72 sugár ágyú |
1 |
3 |
4500 |
Gyrhill R-9X lézer
ágyú |
3 |
1 |
3500 |
Borstel RG-9 sugár
ágyú |
3 |
1 |
3950 |
SFS L-s9.3 lézer ágyú |
2 |
2 |
4100 |
A turbólézerek
sokkalta pusztítóbb erejűek, mint kisebb testvéreik. Kis hajókon nem
használják, mert nem túl nagy az energiaigényük. Azért van pár
milliomos, aki luxushajójára felszerel egy-két turbólézert, ám ezek
mindig könnyű turbólészerek, és álltalában külön generátorra vannak
csatlakoztatva, hogy ne terheljék a hajó fő energiaforrását.
Csillagrombolókon, szinte kizárólag nehéz turbólézert
használnak.
Név |
TGY |
Erő |
Ár |
Könnyű turbólézer |
1 |
5 |
5000 |
Normál turbólézer |
1 |
8 |
6500 |
Nehéz turbólézer |
1 |
12 |
12500 |
Az ion lézer abban
különbözik a többitől, hogy nem a hajó megsemmisítése a cél, csupán
a megbénítása. Amikor a hajó 100%-ig megbénult, akkor minden
rendszere leáll, kivéve az életfentartó rendszert és a mesterséges
gravitációt. De amíg a 100%-ot eléri, addig is sorban mennek tönkre
rendszerek. Hogy milyen mértékben arról az alábbi táblázat
tudósít:
0%-50% apróbb dolgok, stabilizátorok, belső
világítás stb. (-1 a szakértelemre)
51%-60% a hiperhajtómű felmondja a
szolgálatot
61%-70% a fegyverrendszerre csatlakoztatot
generátorok
71%-80% a hajtóművek fele leáll (kivéve ha
csak 1 hajtómű van) (-3 a szakértelemre)
81%-90% a szenzorok, és a fegyverek mondják fel
a szolgálatot
91%-100% az összes
hajtómű leáll
Az ion lézernél minden adat megeggyezik a
sima lézernél leírtaknál, az E kivételével. Itt ugyanis a
találat mindig változik. A k6 a hatoldalú dobokockát jelenti, és
annyi ilyen dobokocka határozza meg az erősséget, amennyi elé van
írva (pl: 2k6=2 db hatoldalú kocka). A dobott érték megmutatja, hogy
hány százalékban bénult meg a hajó. Kis teherhajóknál ill.
vadászgépeknél, a dobott értéket meg kell háromszorozni, mert egy
kis méretű hajót sokkal előbb meg lehet bénítani, mint mondjuk egy
korvettet.
Név |
TGY |
Erő |
Ár |
ArMek SW-7a ION ÁGYÚ |
1 |
2k6 |
3200 |
ArMek SW-4 ION ÁGYÚ |
1 |
3k6 |
4300 |
Egyéb
módosítások:
Extra páncél: Újabb réteg páncéllal vonhatjuk be a hajónkat, így ha a
pajzsok elszállnak, talán 1-2 lövéssel többet bír ki. A páncélzat
legfeljebb a hajó alap páncéljának a duplájáig növelhető. Egy
szinttel való növelés 5000 kreditbe
kerül.
|