Kaszt
A karakteralkotás első lépése, hogy
eldöntöd melyik kasztba tartozik a karaktered. A kaszt egy
szerepjátékos kifejezés, mondhatnánk helyette akár típust is. A
lényege annyi, hogy kiválasztod a karaktered foglalkozását,
beállítottságát. A kasztok elnevezései úgyis beszédesek, onnan rögtön rá fogsz jönni, mit
takar ez az egész.
Ha eldöntötted melyik kasztba szeretnél tartozni, utána határozd
meg, hogy melyik idősíkban akarsz játszani. Alább felsorolom a 4
lehetséges választást, de figyelj oda, hogy nem mindegyik KM mesél
minden időben!
Régi Köztársaság: A Jedik és a Köztársaság fénykora. A filmekből
ismert karakterek még meg sem születtek. A Köztársaság pedig
korántsem olyan kiterjedt, mint mondjuk a Baljós
Árnyakban.
Elő trilógia: Az első három (történeti sorrendben) Star Wars film
idején, illetve egy kicsit előtte, ez választás kérdése.
Birodalom Kora: A Birodalom
megalakulásától kezdve, egészen a bukásáig. Ez a klasszikus
trilógiából megismert világ.
Új Köztársaság: A Birodalom bukását követő időszak. Ez lehet az a
zavaros idő, mikor még van a birodalomnak valami maradéka, de lehet
egy teljesen tiszta felállás is. Talán ez a legkötetlenebb
rész.
Mielőtt a különböző számértékeket
kezdenéd nézegetni, gondold ki milyen ember (vagy twi'lek, netán
vuki stb.) a karaktered. Bár a faj kiválasztása csak a második
lépés, azért ezt is kalkuláld bele. Még az elején alakuljon ki
benned egy előtörténet. Egyrészt ezt majd el kell küldened a KM-nek,
másrészt megkönnyíti a további karakteralkotást. Ha jó az
előtörténet, nem kell azon rágodni később, hogy
felvegyem e a kisteherhejó vezetést, mert az előtörténetből tudom,
hogy volt e lehetősége a karakteremnek megtanulni. Ha igen, akkor
felveszem, ha nem, akkor keresek valami
mást.
(Néhány kérdés, melyek megválaszolása segíthet
az előtörténet kidolgozásában, és a karakter kijátszásában: Hol
született? Kik a szülei? Vannak testvérei? Élnek még? Hogy néz ki a
karakter? Hol tanult? Hogyan lett az, ami? Mik a karakter erkölcsie
elvei? Mit gyűlöl? Mit szeret? Van valami célja az életben? Milyenek a
politikai nézetei? Elismeri a Birodalmat, vagy inkább a Lázadókhoz
húz? Érdekli ez egyáltalán?) *
Persze ezzel ne próbáljunk meg visszaélni! Az előtörténetre nem
azért van szükség, hogy ott mindenfélét beleírjál, és ezért sokkal
több képzetséget szeretnél felvenni, vagy valamilyen nagyon jó
hajóval rendelkezni. Az előtörténet azért kell, hogy legyen múltja a
karakterednek, ez segít kijátszani, és a KM-nek is segít, hogy
érdekesebb kalandokat meséljen.
Akkor most jöjjenek a kasztok
leírásai.
Jedi
A Jedi lovagok a Régi Köztársaságban a
béke őrei voltak. A Jedi karakter jelleme kötött, és sok szabályt
kell betartania. A Rendjének és az Erő tanulmányozásának szenteli az
életét. Nem éppen a legkönyebb karakter, de a filmekből kiindulva
azért el lehet vele boldogulni. Minden Jedi karakter padawanként
kezdi, és néhány kaland után sor kerül a próbájára. Ha átmegy rajta
Jedi lovaggá válik. Később pedig választhat magának tanítványt. Jedi
karakterekkel a Régi Köztársaság idején, az Új
Köztársaságban lehet
játszani, illetve ha valaki az ep1 környékén kezdi el a játékot,
akkor a Birodalom korába is belecsúszhat egy kicsit.
Karakterpontok: 18
Pénz: 200 kredit
Felszerelés: Retinamintás Azonosító, fénykard (zöld vagy
kék penge), Jedi ruházat, komlink
légzőkészülék.
Sith
Ők a Jedik ellentétei. Mindenáron a hatalmat keresik, tetreiket a
hatalomvágy motiválja. Aki nem áll az ő oldalukon azon átgázolnak.
Sajátos felfogásból, de ők is rendre törekszenek, csak a saját
elképzelésük szerint. A Sithek sokfélék lehetnek, de álltalában
kétfele érdemes elindulniuk. Vagy félelmetes harcossá válnak, vagy
számító és könyörtelen vezetővé. De az igazi Sithben mind két vonás
megtalálható.
Ez a legnehezebben játszható karakter.
Hiába nincsenek benne erkölcsi megfontolások, mégis nehéz vele
játszani. Aki azt gondolja, hogy ez csak arról szól, hogy mindenkit
kedvemre levágok, az téved. Ez nem feltétlenül teszi gonosszá, és ha
mindenkit megöl maga körül, akkor ki fogja szolgálni, kin uralkodhat
majd?
Karakterpontok: 15
Pénz: 200 kredit
Felszerelés: fénykard (vörös penge), Sith ruha, komlink,
légzőkészülék (hogy van e azonosítója, azt döntsd el!)
Fejvadász
A fejvadász nem tartozik a könnyen
játszható karakterek közé. Elsősorban nem harcorientált karakter. A
fejvadásznak sokat kell kutatnia, hogy megtalálja az áldozatát, vagy jól kell tudnia
lopakodnia, esetenként megtéveszteni másokat. Mivel alaposan
megismerhetik a célpontjukat, gyakran csapdát állítanak neki, és
ekkor már nincs szükség különösebb harci tudásra.
Aki ilyen karaktert indít, számítson
sok gondolkodásra, és kevés harcra.
Karakterpontok: 24
Pénz: 20.000 kredit
Felszerelés: Retinamintás
azonosító
Csempész
Az első tudnivaló a kasztról, hogy ide
tartoznak a szabadúszó pilóták is, akik csak törvényes megbízásokat
vállalnak. A csempészek sokfélék lehetnek. Valaki csak a pénz miatt
csinálja, valaki repülni szeret, mások élvezik a veszélyes
helyzeteket. Könnyű csempésszel játszani, mivel semmiféle kötötséggel nem
rendelkezik.
Karakterpontok: 18
Pénz: 12.000 kredit
Felszerelés: Retinamintás
azonosító
Zsoldos
A zsoldos karakter pénzért viszi a bőrét vásárra. Harcorientált
karakter, álltalában független. Léteznek zsoldos csapatok, de
magányosan dolgozók is akadnak. Tipikusan ők látják el egy személy,
létesítmény, vagy űrhajó védelmét. A zsoldos nem feltétlenül a
fegyveres harcban jó, lehet vadászpilóta is.
A zsoldosok minden parancsot teljesítenek, ha már alkut
kötöttek valakivel. Persze sose árt tisztázni mi van az alkuban,
nehogy olyasmit kérjenek a karaktertől, amit nem tenne
meg.
Karakterpontok: 18
Pénz: 10.000 kredit
Felszerelés: Retinamintás
azonosító
Szerencsevadász
A szerencsevadászok a galaxis szélhámosai. A legtöbben
szerencsejátékokkal foglalkoznak, de más csalásokat is kitalálnak.
Harcolni nem igazán szeretnek, inkább trükkökhöz folyamodnak. Csak
tapasztalt játékosoknak ajánlom a kasztot, mivel ez is legalább
annyira nehéz, mint a fejvadász, azonban itt sosincs konkrét
megbízás, csak lehetőségek.
Karakterpontok: 18
Pénz: 12.000 kredit
Felszerelés: Retinamintás
azonosító
Lázadó
A lázadó karakterek csak a klasszikus trilógia idejében
játszahtnak. Nem különböztetünk meg ezen belül különböző kasztokat.
A katonák, kémek, pilóták mind ide tartoznak. A karakter
szakértelmei határozzák meg, mi lesz belőle a Szövetségen belül. Az
induló pénz kevés, mivel a Lázadók látják el a karaktert
felszereléssel.
Katonát vagy pilótát játszani, nem
nehéz, de egy kémmel való játék lehet nehezebb is, mint egy
fejvadász karakter.
Karakterpontok: 18
Pénz: 1.200 kredit
Felszerelés: Retinamintás
azonosító
Birodalom
Ez a kaszt hasonló a Lázadóhoz.
Lényegében itt is a szakértelmek határozzák meg, kit akar
megszemélyesíteni a karakter (rohamosztagost, kémet,
lépegetőpilótát…). A kaszt kijátszására a Lázadó kasztban írtak
érvényesek. Császári testőrrel nem indulhat senki, de ha jól
játszik, akkor azzá válhat idővel.
A Birodalom soraiba csak ritkán fordul
elő idegen faj. (a játékosnak jól meg kell indokolnia, hogyan lett a hadsereg
tagja)
Karakterpontok: 21
Pénz: 1.200 kredit
Felszerelés: Retinamintás azonosító,
birodalmi azonosító.
Tovább>>> |