Kaszt

A karakteralkotás első lépése, hogy eldöntöd melyik kasztba tartozik a karaktered. A kaszt egy szerepjátékos kifejezés, mondhatnánk helyette akár típust is. A lényege annyi, hogy kiválasztod a karaktered foglalkozását, beállítottságát. A kasztok elnevezései úgyis beszédesek, onnan rögtön rá fogsz jönni, mit takar ez az egész.

Ha eldöntötted melyik kasztba szeretnél tartozni, utána határozd meg, hogy melyik idősíkban akarsz játszani. Alább felsorolom a 4 lehetséges választást, de figyelj oda, hogy nem mindegyik KM mesél minden időben!

Régi Köztársaság: A Jedik és a Köztársaság fénykora. A filmekből ismert karakterek még meg sem születtek. A Köztársaság pedig korántsem olyan kiterjedt, mint mondjuk a Baljós Árnyakban.

Elő trilógia: Az első három (történeti sorrendben) Star Wars film idején, illetve egy kicsit előtte, ez választás kérdése.

Birodalom Kora: A Birodalom megalakulásától kezdve, egészen a bukásáig. Ez a klasszikus trilógiából megismert világ.

Új Köztársaság: A Birodalom bukását követő időszak. Ez lehet az a zavaros idő, mikor még van a birodalomnak valami maradéka, de lehet egy teljesen tiszta felállás is. Talán ez a legkötetlenebb rész.

Mielőtt a különböző számértékeket kezdenéd nézegetni, gondold ki milyen ember (vagy twi'lek, netán vuki stb.) a karaktered. Bár a faj kiválasztása csak a második lépés, azért ezt is kalkuláld bele. Még az elején alakuljon ki benned egy előtörténet. Egyrészt ezt majd el kell küldened a KM-nek, másrészt megkönnyíti a további karakteralkotást. Ha jó az előtörténet, nem kell azon rágodni később, hogy felvegyem e a kisteherhejó vezetést, mert az előtörténetből tudom, hogy volt e lehetősége a karakteremnek megtanulni. Ha igen, akkor felveszem, ha nem, akkor keresek valami mást.

(Néhány kérdés, melyek megválaszolása segíthet az előtörténet kidolgozásában, és a karakter kijátszásában: Hol született? Kik a szülei? Vannak testvérei? Élnek még? Hogy néz ki a karakter? Hol tanult? Hogyan lett az, ami? Mik a karakter erkölcsie elvei? Mit gyűlöl? Mit szeret? Van valami célja az életben? Milyenek a politikai nézetei? Elismeri a Birodalmat, vagy inkább a Lázadókhoz húz? Érdekli ez egyáltalán?) *

Persze ezzel ne próbáljunk meg visszaélni! Az előtörténetre nem azért van szükség, hogy ott mindenfélét beleírjál, és ezért sokkal több képzetséget szeretnél felvenni, vagy valamilyen nagyon jó hajóval rendelkezni. Az előtörténet azért kell, hogy legyen múltja a karakterednek, ez segít kijátszani, és a KM-nek is segít, hogy érdekesebb kalandokat meséljen.

Akkor most jöjjenek a kasztok leírásai.

Jedi

A Jedi lovagok a Régi Köztársaságban a béke őrei voltak. A Jedi karakter jelleme kötött, és sok szabályt kell betartania. A Rendjének és az Erő tanulmányozásának szenteli az életét. Nem éppen a legkönyebb karakter, de a filmekből kiindulva azért el lehet vele boldogulni. Minden Jedi karakter padawanként kezdi, és néhány kaland után sor kerül a próbájára. Ha átmegy rajta Jedi lovaggá válik. Később pedig választhat magának tanítványt. Jedi karakterekkel a Régi Köztársaság idején, az Új Köztársaságban lehet játszani, illetve ha valaki az ep1 környékén kezdi el a játékot, akkor a Birodalom korába is belecsúszhat egy kicsit.

Karakterpontok: 18

Pénz: 200 kredit

Felszerelés: Retinamintás Azonosító, fénykard (zöld vagy kék penge), Jedi ruházat, komlink légzőkészülék.

Sith

Ők a Jedik ellentétei. Mindenáron a hatalmat keresik, tetreiket a hatalomvágy motiválja. Aki nem áll az ő oldalukon azon átgázolnak. Sajátos felfogásból, de ők is rendre törekszenek, csak a saját elképzelésük szerint. A Sithek sokfélék lehetnek, de álltalában kétfele érdemes elindulniuk. Vagy félelmetes harcossá válnak, vagy számító és könyörtelen vezetővé. De az igazi Sithben mind két vonás megtalálható.

Ez a legnehezebben játszható karakter. Hiába nincsenek benne erkölcsi megfontolások, mégis nehéz vele játszani. Aki azt gondolja, hogy ez csak arról szól, hogy mindenkit kedvemre levágok, az téved. Ez nem feltétlenül teszi gonosszá, és ha mindenkit megöl maga körül, akkor ki fogja szolgálni, kin uralkodhat majd?

Karakterpontok: 15

Pénz: 200 kredit

Felszerelés: fénykard (vörös penge), Sith ruha, komlink, légzőkészülék (hogy van e azonosítója, azt döntsd el!)

Fejvadász

A fejvadász nem tartozik a könnyen játszható karakterek közé. Elsősorban nem harcorientált karakter. A fejvadásznak sokat kell kutatnia, hogy megtalálja az áldozatát, vagy jól kell tudnia lopakodnia, esetenként megtéveszteni másokat. Mivel alaposan megismerhetik a célpontjukat, gyakran csapdát állítanak neki, és ekkor már nincs szükség különösebb harci tudásra.

Aki ilyen karaktert indít, számítson sok gondolkodásra, és kevés harcra.

Karakterpontok: 24

Pénz: 20.000 kredit

Felszerelés: Retinamintás azonosító

Csempész

Az első tudnivaló a kasztról, hogy ide tartoznak a szabadúszó pilóták is, akik csak törvényes megbízásokat vállalnak. A csempészek sokfélék lehetnek. Valaki csak a pénz miatt csinálja, valaki repülni szeret, mások élvezik a veszélyes helyzeteket. Könnyű csempésszel játszani, mivel semmiféle kötötséggel nem rendelkezik.

Karakterpontok: 18

Pénz: 12.000 kredit

Felszerelés: Retinamintás azonosító

Zsoldos

A zsoldos karakter pénzért viszi a bőrét vásárra. Harcorientált karakter, álltalában független. Léteznek zsoldos csapatok, de magányosan dolgozók is akadnak. Tipikusan ők látják el egy személy, létesítmény, vagy űrhajó védelmét. A zsoldos nem feltétlenül a fegyveres harcban jó, lehet vadászpilóta is.

A zsoldosok minden parancsot teljesítenek, ha már alkut kötöttek valakivel. Persze sose árt tisztázni mi van az alkuban, nehogy olyasmit kérjenek a karaktertől, amit nem tenne meg.

Karakterpontok: 18

Pénz: 10.000 kredit

Felszerelés: Retinamintás azonosító

Szerencsevadász

A szerencsevadászok a galaxis szélhámosai. A legtöbben szerencsejátékokkal foglalkoznak, de más csalásokat is kitalálnak. Harcolni nem igazán szeretnek, inkább trükkökhöz folyamodnak. Csak tapasztalt játékosoknak ajánlom a kasztot, mivel ez is legalább annyira nehéz, mint a fejvadász, azonban itt sosincs konkrét megbízás, csak lehetőségek.

Karakterpontok: 18

Pénz: 12.000 kredit

Felszerelés: Retinamintás azonosító

Lázadó

A lázadó karakterek csak a klasszikus trilógia idejében játszahtnak. Nem különböztetünk meg ezen belül különböző kasztokat. A katonák, kémek, pilóták mind ide tartoznak. A karakter szakértelmei határozzák meg, mi lesz belőle a Szövetségen belül. Az induló pénz kevés, mivel a Lázadók látják el a karaktert felszereléssel.

Katonát vagy pilótát játszani, nem nehéz, de egy kémmel való játék lehet nehezebb is, mint egy fejvadász karakter.

Karakterpontok: 18

Pénz: 1.200 kredit

Felszerelés: Retinamintás azonosító

Birodalom

Ez a kaszt hasonló a Lázadóhoz. Lényegében itt is a szakértelmek határozzák meg, kit akar megszemélyesíteni a karakter (rohamosztagost, kémet, lépegetőpilótát…). A kaszt kijátszására a Lázadó kasztban írtak érvényesek. Császári testőrrel nem indulhat senki, de ha jól játszik, akkor azzá válhat idővel.

A Birodalom soraiba csak ritkán fordul elő idegen faj. (a játékosnak jól meg kell indokolnia, hogyan lett a hadsereg tagja)

Karakterpontok: 21

Pénz: 1.200 kredit

Felszerelés: Retinamintás azonosító, birodalmi azonosító.

Tovább>>>