Az Erő

Az Erő használatának külön szabályai vannak a szerepjátékban. Úgynevezett alkalmazások formájában lehet használni (olyanok, mint a varázslatok). Minden alkalmazásnak több jellemzője van, melyet később tárgyalunk részletesebben.

Alapvetően úgy működik, mint a többi szakértelem, sikeres próba kell hozzá, hogy az alkalmazás létrejöjjön. Azonban az alkalmazások létrehozásához koncentrálni kell, ami megterheli az elmét, és fárasztja. Ezért a Jedi/Sith karaktereknek van egy kimerülés értéke, ami azt mutatja mennyire képesek még koncentrálni az Erőre. Ha a kimerülés szintjük eléri az Erő szakértelem szintjük egész részét, a továbbiakban 1.0-val kisebbnek számít az Erő szakértelmük a próbák során (ténylegesen nem fog csökkeni). Ha a kimerülés érték a kétszeresével lesz egyenlő, akkor már 2.0-a levonást kapnak, és így tovább. Ha a büntetések miatt, a szakértelem kisebb lesz, mint 1, akkor az alkalmazó teljesen kimerült, és már nem kísérelhet meg újabb alkalmazást létrehozni.(A sikertelenül létrehozott alkalmazások után is jár a kimerülés.) Általában a kimerülés értéke 1, de néhány alkalmazásnál nagyobb is lehet.

A kimerülést, pihenéssel és meditációval lehet megszüntetni. Minden 15 pihenéssel/meditációval töltött perc 1-el csökkenti a kimerülés értékét, ami persze sose mehet 0 alá. A pihenő idő alatt fenntartott (lásd később) alkalmazások nehezítik a pihenést. Ilyenkor össze kell adni, az összes fenntartott alkalmazás pont értékét, ezt beszorozni 15-tel, majd további 15-öt hozzáadni. Az így kapott szám mutatja, hány perc szükséges 1 kimerülés kipihenéséhez. A továbbiakban az alkalmazások részletes leírása következik:

Erőalkalmazások

Név: Az alkalmazás neve.

Szint: Megmutatja, mekkora Erő szakértelem szint kell ahhoz, hogy az alkalmazást meg lehessen próbálni, végrehajtani.
Hatóterület:
Mekkora sugarú körön (pontosabban gömbön) belül hatásos az alkalmazás. A kör (gömb) középpontjában az alkalmazó áll. Ha az áll itt, hogy "önmaga", akkor az alkalmazás csak az alkalmazóra hat. A szint, mindig az Erő szakértelem aktuális szintjét jelent
i.
Hatóidő: Lehet azonnali, konkrét időtartalmú, és fenntartott. Az azonnalira tipikus példa egy Erőlökés, ami csak egy pillanatig tart. A konkrét időtartam a perc, óra stb. A fenntartott pedig addig tart, amíg az alkalmazó meg nem szünteti. Itt mindig látható egy szám zárójelben. Ez azt mutatja, hogy ennyivel kevesebbnek számít az Erő szakértelem (erre még pluszban rájön a kimerülés is, és ha így kisebb lesz a szakértelem mint 1, akkor ugyanúgy nem tud újat létrehozni, míg meg nem szünteti a fenntartottat
), mivel a fenntartás koncentrálást igényel, ezért más alkalmazások nehezebben hozhatóak létre. A legtöbb fenntartható alkalmazás megszűnik, ha a karakter elalszik, vagy elveszti az eszméletét.

Leírás: Megmondja pontosan, mire lehet használni az alkalmazást.

 

Elme trükk

Szint: 5.0 vagy 7.0

Hatóterület: szint x 3

Hatóidő: lásd a leírást

Leírás:

A gyengébb akaratúak felett egy rövid időre át lehet venni az irányítást az Erő segítségével. Az alkalmazáshoz szükséges valamilyen formában elhúzni az alkalmazónak a kezét az áldozat előtt. Ha többekre kívánunk egyszerre hatni, lehet ez egy körbeintés is. Akire hatni kívánunk, a közelünkbe kell, hogy legyen.

Ha sikerült végrehajtanunk a parancsot feltehetünk kérdéseket, amire igazat fog válaszolni (az által igaznak hitt választ mondja), vagy nem túl bonyolult utasításokat ("Nem szükséges megnézni az iratait", jó példa egyszerű utasításra, a "Találj fel egy új fegyvert" pedig már bonyolultnak számít) adhatunk neki. Esetleg csak összezavarjuk, ezzel elérhetjük, hogy elhallgasson, vagy, hogy ne figyeljen az alkalmazóra, aki tovább sétálhat. Azonban bármit választunk is egy alkalmazáskor maximum 2 kérdést tehetünk fel, vagy 2 utasítást adhatunk, illetve ezek valamilyen kombinációját. Utána véget ér az uralom az elméje felett. Ha nem kérdezünk, vagy utasítunk 1-2 perc elteltével akkor is kiszabadul. Az alkalmazással huzamosabb ideig nem lehet senkit sem a befolyás alatt tartani, épp ezért nevezik trükknek, ez utal rá, hogy egy gyors múló trükk csupán.

Ha csoportra használják, akkor legalább 7.0-es szakértelem szint kell hozzá.

Energia szétoszlatása

Szint: 7.0 vagy 8.5 vagy 10.0

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: azonnali

Leírás:

Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a különböző fegyverekből kicsapódó energianyalábokat szétoszlassa, ártalmatlanná tegye. A Sithek előszeretettel használják, mert félelmetes látványt nyújt, hogy pusztakézzel söprik félre a sugárvetők lövedékeit. A Jedik leginkább akkor használják, ha elvesztik a fénykardjukat, s nincs mivel hárítani a lövedékeket.

Lényegében egy aurát von az alkalmazó köré. A három szint arra utal, hogy mennyire erős fegyverek energiáját tudják blokkolni. Az elsővel csak a kis kézi fegyverekét, a másodikkal már a nehéz kézifegyvereket is képesek hárítani, míg a harmadik esetben, akár egy lépegető tűzerejét is semlegesíthetik.

Az alkalmazás igen megterhelő, épp ezért, mikor sikeresen alkalmazzák, a kimerülés nagyobb lesz, mint általában. Az első esetben 2-nek számít, a másodikban 3, míg a harmadikban 4. A használata erős koncentrálást igényel, így nem legflejebb lassan lehet közben mozogni (támadásra, ugrásokra nincs mód).

Erő észlelése

Szint: 5.0

Hatóterület: szint

Hatóidő: fenntartott(0.5)

Leírás:

Leginkább a Jedik szokták ezt az alkalmazást használni. Segítségével felfedhető, hogy ki mennyire ismeri az Erőt. Ezt az alkalmazást használják, mikor megvizsgálnak egy Erőérzékeny gyereket, hogy a rend tagja lehet e.

Az alkalmazást azonban nem csak gyerekeken lehet végrehajtani. Ha egy lény bír az Erővel, a sikeres használat után megtudja, hogy a Sötét vagy a Világos oldalon áll, illetve mennyire ismeri az Erőt.

Erő leplezése

Szint: 4.0

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: fenntartott(min. 1)

Leírás:

Segítségével az Erőhasználó elrejtheti az Erőben való jártasságát. Ennek feltétele, hogy ezen alkalmazás közben nem használhat más alkalmazást. Amennyiben mégis így tesz, az alkalmazás azonnal megszűnik. Ha az észlelni kívánó fél több pontot szán fenntartásra, mint a védekező észreveszik. Ha egyenlőt vagy kisebbet, akkor nem tudják leleplezni.

Erő húzás

Szint: 2.0 vagy 5.0

Hatóterület: szint x 2

Hatóidő: azonnali

Leírás:

Az Erőlökés ellentéte. Segítségével tárgyak röpíthetők az alkalmazó felé. Ládákat húzhat el, kitépheti mások kezéből a fegyvert, vagy épp elvesztett fénykardját ránthatja a kezébe (ez utóbbi esetben el is kell tudni kapnia a kardot). A 5.0-s szintigény több tárgy együttes húzására értendő.

Az Erő húzásra is érvényesek az Erő lökésnél leírt megkötések.

Erő lökés

Szint: 2.0 vagy 5.0
Hatóterület: szint x 2

Hatóidő: azonnali

Leírás:

Jól ismert, és gyakran használt alkalmazás. Segítségével fellökhetnünk ellenségeket, felboríthatunk, vagy odébb tolhatunk tárgyakat. Ha már az alkalmazó Erő szakértelme elérte az 5.0-t, akkor, ha úgy kívánja egy csoport tárgyat vagy személyt is felboríthat.

A személyeknek/tárgyaknak a hatóterületen belül kell tartózkodniuk, az alkalmazás használatának pillanatában (de a lökés következtében, már kieshetnek belőle). Továbbá látnia kell az alkalmazónak a célpontot, és szabad térnek kell lennie köztük (üvegfalon keresztül, tehát nem működik). Lényegében olyan, mintha egy láthatatlan és tapinthatatlan anyagot dobna az alkalmazó a célpont(ok) felé. Nagyon nagy célpontok (több tonnás konténerek, vadászgépek) ellen nem hatásos. Az utolsó megkötés, hogy a használónak a lökés irányába kell tartania a kezét.

Erő villám

Szint: 10.0 (ill. 9.0)

Hatóterület: szint

Hatóidő: azonnali

Leírás:

A Sötét oldal talán egyik leghatalmasabb praktikája. Az Erő segítségével villámok hozhatóak létre, melyek nagy pusztítást vihetnek végbe élőlényekben és elektromos gépekben egyaránt. Az élőlényeket a villám eleinte csak kismértékben károsítja, azonban az izmokat görcsbe rándítja, így akit eltalálnak vele, ideglegesen lebénul. Kínzásra is jó eszköz, de ha az áldozat huzamosabb ideig ki van téve neki, belehal. Az elektromos gépek és droidok esetén már más a helyzet. Őket egyetlen villám is kiiktathatja, ha nincsenek megfelelően szigetelve. Azonban egy jól leszigetelt gépben nehéz kárt okozni vele.

A Sithek könnyebben alkalmazzák, ha dühösek haragosak, akkor a szintkövetelmény 9.0. A kínzáson kívül a hatalom fitogtatására is szokás használni.

Ha egy Jedi él ezzel, akár mások életének védelmében is, mindenképp számíthat legalább 2 sötét erő pontra (értsd úgy, hogy akkor még nemes cél érdekében használta).

Félelem aura

Szint: 5.5

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: fenntartott (0.5)

Leírás:

Az alkalmazó közelében mindenki félelmet fog érezni. Félelmük tárgya az alkalmazó. A félelem hatására nem kezd el mindenki pánik szerűen menekülni, és a harcot sem fogják félbeszakítani, bár elképzelhető, hogy megpróbálnak majd menekülni. Azt sem zárja ki, hogy rátámadjanak.

Akikre hat az alkalmazás kényelmetlenül feszengve viselkednek az alkalmazó jelenlétében, és csak a bátrabbak mernek szembeszállni vele. Fenyegetőzései nagyobb hangsúlyt kapnak. Ha egy tömött kocsmába lép be, a vendégek félre fognak húzódni az útjából, bármerre is menjen.

Az alkalmazás mindenkire hat, aki egy pillantásnál tovább figyeli az alkalmazót, vagy akihez beszél esetleg hozzáér. Ha az alkalmazás megszűnik, vagy elhagyja a színhelyt, akikre hatást gyakorolt, továbbra is félve gondolnak rá, és a következő találkozáskor is tartani fognak tőle kissé, már amennyiben felismerik.

Gondolatok/érzelmek elrejtése

Szint: 4.5

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: fenntartott(min 1 és lásd a leírást)

Leírás:

Elrejthetjük gondolatainkat vagy érzelmeinket a kutakodó tekintetek elől. A gondolatok/érzelmek kifürkészése alkalmazás elől nyújt védelmet. Külön alkalmazásnak számít a gondolatok és az érzelmek elrejtése.

Az alkalmazás végrehajtásakor a fenntartásra szánt érték mutatja a védelem erősségét. Amikor a két alkalmazás egymásnak feszül, a két fenntartás értéket kell megvizsgálni. Ha a védekezőé a nagyobb a fürkésző semmiféle információhoz nem jut (sőt, akár hamis információhoz is jutathatja a fürkészőt). Ha a fürkészőé a nagyobb le kell vonni belőle a védekező értékét, és a fennmaradt érték mutatja meg azt, milyen mélyre sikerült hatolnia a fürkészőnek (lásd a Gondolatok/érzelmek kifürkészése alkalmazás leírását).

Azonban ha a fürkésző elég okos, még a legerősebb védelmet is kijátszhatja. Ha mondjuk sikerül elérnie, hogy a védekező ösztönösen arra gondoljon, hogy ezt nem tudhatja meg, máris pillanatnyi gondolattá változik (hisz erre gondolt), és így a fürkésző tudomására juthat. Továbbá nem fontos, hogy a fürkésző érje el ezt (mondjuk beszélgetéssel), az is elég, ha más, ő pedig csendben figyel a háttérből. (Az ilyen gondolat és érzelem előcsalogatásra kiváló példa az ep6-ban szereplő jelenet, ami az Uralkodó tróntermében játszódik.)

Gondolatok/érzelmek kifürkészése

Szint: 5.0

Hatóterület: szint x 2

Hatóidő: fenntartott(min 1 és lásd a leírást)

Leírás:

Mások gondolataiba vagy érzelmeibe nyerhetünk betekintést. Mind a gondlatok, mind az érzelmek külön alkalmazásnak számítanak! Így mindkettőt külön kell bekapcsolni, és külön is kell fenntartani.

Az alkalmazó, eldöntheti mennyit szán a fenntartásra. Minél többet, annál pontosabb információi lesznek. A minimumon, csak a felszínes és pillanatnyi gondoloatokhoz/érzelmekhez jut hozzá. 2.0-ért már valamivel mélyebbhez (ha két barát összeveszett és egy hétig haragban vannak, de azért valójában még mindig barátok). 4.0-ért már a legbelső gondolatokhoz és a személy átlagos érzelemvilágához is hozzá lehet férni, de ez még nem minden. 8.0-ért pedig a szándékosan titkolt érzelmek és gondolatok is kifürkészhetőek (a filmekből erre jó példa lehet Anakin szerelme) Azonban a fenntartásra szánt érték, nem lehet nagyobb a karakter aktuális képzettség értékénél.

Az alkalmazást egyszerre csak egy személyen lehet alkalmazni, és amíg valaki gondolatait vagy érzelmeit fürkésszük, másét nem tudjuk (az sem lehetséges, hogy az egyik személy gondolatait fürkésszük, a másiknak pedig az érzelmeit egy időben).

Gyorsaság

Szint: 3.8 és 6.5

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: 15 másodperc

Leírás:

Az alkalmazás segítségével emberfeletti gyorsaságra és reflexekre tehetünk szert ideiglenesen. Alacsonyabb szinten az adott faj maximális gyorsaságának (nem az egyénnek!) a dupláját kapja az alkalmazó, míg a magasabb szinten a háromszorosát. Ha képes a háromszoros gyorsaságra, akkor az alkalmazást használó dönthet úgy, hogy csak kétszeres sebességet adja. Hogy egész pontosan mi lesz az alkalmazás hatása, azt a mesélő dönti el.

Rendkívül megterhelő, ezért a kimerülés duplázásnál 2, triplázásnál 3 lesz.

Illuzió

Szint: 4.0 vagy 6.0

Hatóterület: szint x 2

Hatóidő: fenntartott(0.5 vagy 1.2)

Leírás:

Az Erő segítségével kis mértékben meg lehet változtatni, vagy elfedni a valóság egy részét. Az alkalmazáshoz végrehajtásához elengedhetetlen, hogy ne legyenek túl jók a látási viszonyok. Tehát délelőtt egy napsütötte parkban nem használható, egy sötét sikátorban már annál inkább.

Lényegében apró változások, elrejthető vele az övön lógó fénykard, vagy egy sötét helység egy része. A testet vagy a ruhát nem lehet megváltoztatni (eltekintve apróbb részletektől, mint egy jelvény például), az arcvonásokat is csak úgy, ha az arc egy része takarva van (csuklya alatt) Az apróbb változásokhoz elég a 4.0-ás szakértelem szint, és a fenntartása is csak 0.5-be kerül, míg a nagyobb illúziókhoz, már 6.0-os szakértelem szükséges és 1.2-be kerül a fenntartásuk.

Az illúzióval hangok is kelthetőek, ezekhez nem sötét, hanem viszonylagos csend kell. A csend nem teljes csendet jelent, egy kihalt folyosón egy gép halk zúgása és két beszélgető őr jelenlétekor, még használható, de egy forgalmas utcán, ahol nagy a tömeg, és a zaj, már nem. Csak egyszerű hangok alkothatók, melyek nem harsányak, és csak rövid ideig hallhatóak. Ilyenek lehetnek a lépések zaja, egy felszisszenő ajtó hangja, egy tompa puffanás. Szirénát, beszédet, zenét, vagy egy lövés hangját már nem lehet illúzióval létrehozni.

Bár a Jedik és a Sithek is ismerik az alkalmazást, mégis talán a Sithek többet élnek vele. Megkönnyítheti a lopakodást, elterelhetik az őrök figyelmét, vagy éppen halálos csapdát készíthetnek (a sötét folyosón a 100 méter mély fedő nélküli akna is padlónak látszik).

Látás

Szint: 3.5 vagy 5.5

Hatóterület: szint

Hatóidő: fenntartott(0.5)

Leírás:

Sokszor kerülhet a Jedi/Sith olyan helyzetbe, mikor vak sötétben találja magát. Ilyenkor esetleg segítséget nyújthat a fénykard, de nem mindig bölcs dolog meríteni a telepeit, továbbá harc közben az innen-onnan felvillanó kardok fénye, inkább még jobban zavarja a látást.

Az alkalmazás lehetővé teszi az Erő által érzékelni a környezetet. Az alkalmazó nem látja ténylegesen a tárgyakat és személyeket, de érzi a jelenlétüket. Olyan, mintha egy fénykép negatívját látná, így színeket nem tud ugyan felismerni, de a formákat igen. Olvasni sem lehet (maximum háromdimenziós feliratot), és a hologramokat sem érzékeli. De minden apró fizikailag ott lévő tárgyat igen, amire egyébként rálátna.

Erősebb formájában képes minden tárgyat és nyílást megmutatni, így elrejtett holmikat találhatunk meg, vagy épp titkos járatokat fedezhetünk fel. Azonban ilyenkor nem tanácsos sokak és gyorsan mozogni, mivel minden kis részletet érzékel ilyenkor az alkalmazó, melyek nagy kuszasággá lesznek, ha gyorsan változni kezdenek.

Magas ugrás

Szint: 2.0

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: azonnali

Leírás:

Az alkalmazás segít magasabbra, és messzebbre ugrani, mint amennyiben az alkalmazó önmagában képes. Az ugrási távolságot meg kell szorozni az Erő szakértelem aktuális (lefelé kerekített) értékével. Ez adja meg a maximális távolságot, ennél kisebbet lehet ugrani, de nagyobbat nem.

Fontos dolog, hogy csak a távot nyújtja meg, a leérkezésben, vagy esetleg egy magasan fekvő függőjárda megragadásában nem segít. Ha a botor alkalmazó egyhelyben felugrik 10 métert, és utána lezuhan, akkor minden ebből eredő sérülést el fog szenvedni.

Szívósság

Szint: 7.0

Hatóterület: önmaga

Hatóidő: fenntartott(2.0)

Leírás

Az Erő segítségével a testünk fölött is uralmat nyerhetünk. Az alkalmazás segítségével megszüntethetünk mindenfajta fizikai fájdalmat, így azok nem akadályozzák az Erőhasználót. Azonban egy törött lábra, nem lesz biztonságosabb ráállni, csupán nem fáj. Épp ezért ezt sem érdemes korlátlanul használni, mert fájdalom hiányában bizonyos sérülésekről nem szerez tudomást az alkalmazó, és ez rövid vagy hosszú távon a halálához vezethet.

Telekinézis

Szint: lásd a leírást

Hatóterület: szint x 2

Hatóidő: fenntartott és lásd a leírást

Leírás:

A már megismert Erő lökés és húzás kifinomultabb változata. Lényegében ez is tárgyak mozgatására szolgál, de ezzel már lehet lebegtetni, és többfelé mozgatni a tárgyakat. Továbbá nem kell a kezünket felé nyújtani, nem kell látni sem a tárgyat (de azért tudni kell a jelenlétéről), és nagy tárgyakra is működik.

Kétféle csoportosítása lehetséges a mozgatásoknak. Az egyik, hogy durván (mint a lökésnél és a húzásnál), vagy finoman (lebegtetés) mozgatjuk a tárgyat, a másik, hogy mekkora objektumról van szó (kicsi, közepes, nagy). Kicsi: fénykard, sugárvető, tányérok stb. Közepes: ember méretű, asztal, bútor, láda, amit két ember még elbír. Nagy: vadászgépek, oszlopok, szenátusi gondolák.

Az alábbi táblázatban szereplő értékek (egy/több) mutatják azt, mihez mekkora szint szükséges. A fenntartás pedig az értékek harmada. Durva mozgatásnál nincs igazából szükség fenntartásra, mivel csak ellökjük egy bizonyos irányba, az egész csak egy pillanat. (viszont ha valamit ki akarunk tépni valahonnan, ahhoz finom kell, mert nem egy pillanatig kell húzni).

 

Durva

Finom

Kicsi

3.0 / 6.0

3.9 / 6.9

Közepes

2.7 / 5.7

3.3 / 6.3

Nagy

6.6 / 9.4

7.0 / 10.0

 

Veszély észlelése

Szint: 4.0

Hatóterület: lásd a leírást

Hatóidő: fenntartott(1.0)

Leírás:

Az Erőre ráhangolódva megérezhető bármiféle komoly veszély. A hatótávolsága a veszély távolságától függ. Ha az alkalmazóra a következő sarok mögött vár egy fegyveres, azt épp úgy jelzi, az alkalmazás, mintha egy vadászgép tartana felé, mely szintén végezni akarna vele. De természetes veszélyeket is lehet vele érzékelni, mint például egy lavinát, vagy egy földrengést. Ellenben olyan kis veszélyeket nem, hogy egy gyökérben eleshet az alkalmazó.

A veszélynek csak a nagyjából az iránya állapítható meg, minél közelebb van a veszélyhez, annál pontosabb. Fontos, hogy csak a közvetlen veszélyt érzi meg, tehát egy időzített bomba, ami 1 óra múlva robban, nem jelzi az alkalmazás, sem azt, hogy hol vannak elrejtve egy hajón a sugárvetők. Egy jó példa, ha az alkalmazó bemegy egy kocsmába, itt alapból még nem érez veszélyt. De aztán olyat mond vagy tesz, hogy ellenségessé válik a hangulat, és ilyenkor már jelez.