Képességek
Az alábbiakban ismertetett
képességeket, indulásra nem lehet felvenni! Továbbá minden kaland
után csak 1 képességet lehet felvenni, hiába van több karakterpontja
a játékosnak. Bár a képességek elsősorban a Jedik/Sithek számára
jöttek létre, hogy tovább tudják fejleszteni a vívótudásukat és
Erőhasználatukat, a többi kaszt tagjainak is lehetősége van
képességek felvételére.
A képességek a következő
jellemzőkkel bírnak:
Név: A képesség neve.
Követelmény: Ha az itt feltüntetett kritériumoknak nem felel meg a
játékos, akkor a képességet nem veheti fel.
Ár: A képességért kp-kal kell fizetni,
itt található, hogy pontosan mennyivel.
Leírás: A képesség használata, leírása, és
egyéb a képességgel kapcsolatos információk.
II.
forma
Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Cselezés III, Hárítás I,
Lefegyverzés
Ár: 14
Leírás: Régi elegáns stílus,
amit kifejezetten fénykardok ellen fejlesztettek ki. Gyors rövid
mozdulatokból áll. Ha szemtől szembe párbajt vívsz, minden próbádhoz
-1 módosítót kapsz. A sugárvetők lövedékeit nehezebben véded ki,
ezért az ilyen próbákra +1-et kapsz.
Egyéb: Amíg más stílust nem sajátít
el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös, akár
hátrányos a számára.
III.
forma
Követelmények:
Jedi/Sith kaszt,
Hárítás III, Jobb koncentráció
Ár: 16
Leírás: A legtöbb Jedi-lovag által kedvelt
defenzív stílus. Sugárvetők lövedék visszaverésére hozták létre. Így
már négy ellenfél lövedékei háríthatóak automatikusan, ha ennél több
ellenféllel áll szemben, akkor csak a plusz ellenfelekét kell
hárítani, és erre is -2 módosítót kap. Ellenben fénykard ellen, vagy
nem hárítás manővernél nehezebben boldogul, ezekre +2 módosító
jár.
Egyéb: Amíg más stílust nem
sajátít el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös,
akár hátrányos a számára.
IV.
forma
Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Harci akrobata, Pusztakéz közelharcban,
Visszaütés I
Ár: 16
Leírás: A Jedik másik kedvelt stílus.
Főleg a mozgásra épít, így hamar a sugárvetővel támadó ellenfelek
közelébe érhet. Három akrobatika próba kalandonként automatikusan
sikeresnek számít, ami arra irányul, hogy egy ellenfél közelébe
kerüljön. A váratlan ütésekre, és rúgásokra -1 módosítót
ad.
Egyéb: Amíg más stílust nem
sajátít el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös,
akár hátrányos a számára.
V. forma
Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Visszaütés II, Cselezés I
Ár: 14
Leírás: Agresszív támadó
harcmodor, Jedik ritkán használják. Főleg sugárvetők elleni
küzdelemre lett létrehozva. Szinte minden lövedéket megpróbál
visszairányítani a támadókra. Minél hevesebben lőnek, annál jobban
működik. A képesség segítségével egy előre bejelentett körben,
minden lövedéket képes hárítani az alkalmazó, és visszaütni. A
visszaütések próbájára -2 módosítót kap (persze dönthet úgy, hogy a
Visszaütés képesség által biztosított keretet erre használja).
Kalandonként háromszor élhet ezzel a
lehetőséggel.
Egyéb: Amíg más stílust nem sajátít el a
karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös, akár
hátrányos a számára.
VII.
forma
Követelmények: IV. forma, V. forma
Ár: 19
Leírás: Igazi romboló stílus, mely a IV.
és V. forma keveréke. Bármely pusztakezes támadásra fénykardforgatás
közben, bármely akrobatika próbára, ami az ellenfél megközelítését
igényli, illetve bármely visszaütésre tett kísérletre -2 módosítót
ad a vonatkozó próbához.
Cselezés
I
Követelmény: A megfelelő harci szakértelem 3.0
Ár: 10
Leírás: A közelharcban vagy pusztakezes
harcban érdemes cselt vetni, átverni az ellenfelet, hogy el tudjuk
találni. A képességet egy bizonyos fegyverre kell felvenni
(vibropenge, fénykard stb.), és a fegyverhez használt szakértelemnek
legalább 3.0 kell lennie. A képesség használatát a támadás előtt
kell bejelenteni. Ennek hatására a szakértelem próbához -1 módosító
járul. A képességet kalandonként csak egyszer lehet
használni.
Cselezés
II
Követelmény: A megfelelő harci szakértelem 6.0, Cselezés I
Ár: 12
Leírás: Nagyrészt megegyezik a Cselezés
I-nél leírtakkal, csupán itt már -2 járul a dobáshoz, és
kalandonként kétszer lehet használni.
Cselezés
III
Követelmények:
A megfelelő harci
szakértelem 10.0, Cselezés II
Ár: 14
Leírás: Nagyrészt megegyezik a Cselezés
I-nél leírtakkal, csupán itt már -4 járul a dobáshoz, és
kalandonként háromszor lehet használni.
Gyors
fegyverrántás
Követelmények: A megfelelő harci szakértelem 5.0
Ár: 11
Leírás: Gyorsan tudod előhúzni a
fegyvered szükség esetén. Ha még nem volt a kezedbe a fegyver, és
egy körön belül szeretnéd előhúzni és használni is, akkor úgy kell
rá tekinteni, mintha már a kezedben lett volna a kör elején. Ha egy
ellenfeled is rendelkezik ezzel a képességgel, akkor úgy tekintendő,
mintha egyikkőtöknek sem lenne. A képességet többször fel lehet
venni, ilyenkor mindig más szakértelmet kell
választani.
Hacker
Követelmények: Számítógépek 7.0, Kódfeltörés 4.0
Ár: 12
Leírás: Számítógépes kalóz vagy.
Tudod a módját, hogyan törj fel kódolt rendszereket, miként piszkálj
bele az adatátvitelekbe. Minden ilyen jellegű számítógép próbádhoz
-2 módosítót kapsz.
Harci
akrobata
Követelmények: Atlétika 6.0, valamely közelharci szakértelem
6.0
Ár: 13
Leírás: Közelharc közben sokkal
ruganyosabban mozogsz mint mások. A hirtelen pörgések, szaltók, és
gurulások nem okoznak különösebb gondot. -3-at kapsz minden atlétika
szakértelem próba dobáshoz harc közben. Ha nem egy harc keretein
belül akarod használni az atlétika szakértelmedet, akkor a képesség
nem segít.
Hárítás
I
Követelmények: Erő 2.5, Fénykard 4.0
Ár: 12
Leírás: A képesség
segítségével a Jedi/Sith jobban tud védekezni a sugárvetők
lövedékeitől. Ha csak egy ellenfél lő rá, próba nélkül képes
hárítani a lövedékeket. Ha ennél többen támadnak rá, a figyelem
megosztás miatt a képesség nem fog működni, és minden hárításhoz
próba szükséges.
Hárítás
II
Követelmények: Erő 4.0, Fénykard 7.0, Hárítás I
Ár: 12
Leírás: Általánosságban megegyezik a
Hárítás I képességgel, azonban itt már két ellenfél lövedékeit képes
próba nélkül hárítani.
Hárítás
III
Követelmények: Erő 6.5, Fénykard 10.0, Hárítás II
Ár: 12
Leírás: Még tökéletesebb a védelem, most
már három ellenfél ellen képes hatékonyan (próba nélkül)
védekezni.
Jobb
koncentráció
Követelmények: Erő 5.0
Ár: 11
Leírás: Jobban tudsz összpontosítani, így
kevésbé fárasztó számodra az Erő használata. Egy kaland során az
első három Erőhasználat után (mindegy, hogy sikeres-e vagy sem), nem
kapsz kimerülést.
Lefegyverzés
Követelmények: A megfelelő harci szakértelem 8.0
Ár: 14
Leírás: Közelharci fegyverekkel, vagy akár
puszta kézzel is képes vagy hatékonyan elvenni másoktól a fegyvert.
Egy kaland során kétszer használható a képesség, mely a
lefegyverzésre tett dobáshoz -2 módosítót ad.
Medikus
Követelmények: Elsősegély 5.0
Ár: 10
Leírás: Komolyabban
foglalkoztál az elsősegély nyújtással. Már mérgezéseket is képes
vagy kezelni, illetve nem okoz gondot a sebekbe került idegen
anyagok eltávolítása (pl.: üvegszilánk). Ezenkívül egy igazi
orvosnak is tudsz segítséget nyújtani műtétek során. Ha a szükséges
felszerelések a rendelkezésedre állnak, akkor -2 módosítót kapsz az
elsősegély próbádra.
Mesterlövész
I
Követelmények:
Sugárvetők
6.0
Ár: 12
Leírás: Remekül célzol
mesterlövészetre alkalmas fegyverekkel (puskák, karabélyok). Ha
megteremted a mesterlövészethez szükséges körülményeket (nyugodt
helyzet, jó rálátás, nincsenek zavaró tényezők), akkor -2-t kapsz a
lövés próbára. A képességet kalandonként csupán kétszer
használhatod.
Mesterlövész
II
Követelmények: Sugárvetők 10.0, Mesterlövész I
Ár: 12
Leírás: Mindenben megegyezik a
Mesterlövész I képességgel, csupán itt a módosító már -4-re
nő.
Pusztakéz
közelharcban
Követelmények: Pusztakezes harc 3.0, valamilyen közelharc 8.0
Ár: 12
Leírás: Mikor közelharcot folytatsz
valakivel, és közben ütni vagy rúgni akarsz, a képesség lehetővé
teszi, hogy a közelharc szakértelmedet használd, ha az nagyobb.
Ekkor azonban egyik szakértelmed sem fog nőni.
Rögtönzött
zártörő
Követelmények: Kódfeltörés 7.0, Zártörő
Ár: 13
Leírás: Ha nincsenek meg az
ajtók kinyitásához szükséges eszközök, akkor is megpróbálhatod
kinyit. Azért minimális felszerelésre ekkor is szükség van, mert a
panelt valamivel szét kell szedni, hogy hozzá lehessen férni a belső
részekhez. A képesség a felszerelés nélküli próbálkozást biztosítja,
de ekkor nem jár a Zártörő képesség
módosítója.
Trükkös pilóta
I
Követelmények: valamilyen jármű szakértelem
5.0
Ár: 11
Leírás: Remekül tudsz manőverezni az
általad használt járművel. Egy kalandban három alkalommal -2
módosítót kapsz a találatok elkerülésére. A képesség nem működik
nagy járművekkel, mint egy csillagromboló, vagy egy AT-AT
lépegető.
Trükkös pilóta
II
Követelmények: valamilyen jármű szakértelem 7.5, Trükkös pilóta
I
Ár: 12
Leírás: Az előző képességhez annyi a
változás, hogy a módosító -3-ra nő, és egy kaland alatt hatszor
használható.
Trükkös pilóta
III
Követelmények: valamilyen jármű szakértelem 10.0, Trükkös
pilóta III
Ár: 13
Leírás: Immár a képesség előnye kilencszer
használható, és a módosító -4-re változik.
Tüzér I
Követelmények: a megfelelő szakértelem 4.0
Ár: 12
Leírás: Sokat gyakoroltál járműkre szerelt
fegyverekkel. Ha nem te vezeted a járművet, csak lőnöd kell, akkor
-2 módosítót kapsz a próbáidra.
Tüzér II
Követelmények: a megfelelő szakértelem 8.0
Ár: 14
Leírás: Most már képessé váltál vezetés
közben is jól célozni ágyúkkal. A -2 módosító akkor is jár, ha nem
csak tüzér, de pilóta is vagy.
Visszaütés
I
Követelmények: Erő 2.0, Fénykard 5.0, Hárítás I
Ár: 12
Leírás: Mikor a Jedi/Sith
hárít a fénykardjával egy lövedéket, képes azt az ellenfelére, vagy
egy másik célpontra átütni. A képesség segítségével kalandonként
három lövedéket lehet próba nélkül oda irányítani, ahova csak akarja
a védekező.
Visszaütés
II
Követelmények: Erő 5.0, Fénykard 7.0, Visszaütés I
Ár: 12
Leírás: Mindenben megegyezik a
Visszaütés I képességgel, csupán a visszaüthető lövedékek száma már
hat.
Visszaütés
III
Követelmények: Erő 7.0, Fénykard 10.0, Visszaütés II, Hárítás
II
Ár: 12
Leírás: A képességgel kalandonként már
kilenc lövedék üthető vissza.
Zártörő
Követelmények: Kódfeltörés 5.0
Ár: 11
Leírás: Nagy gyakorlatra
tettél szert a lezárt ajtók kinyitásában. Bár a megfelelő
felszerelésre még mindig szükséged van, de a próbádra -2 módosítót
kapsz.
Megjegyzés:
A képesség a Star Wars világában lévő irányító panellel működő
ajtókra vonatkozik, melyek kóddal vagy kártyával nyílnak. Mechanikus
zárakat már csak elvétve lehet találni, és csak nagyon alacsony
technológiájú világokban. (Még a Tatuinon is gombnyomásra működtek
az ajtók!)
Megjegyzés:
Sok képességnél olvasható a megfelelő szakértelem kifejezés. Ez úgy
értendő, hogy több szakértelmet is fel lehet használni. Például a
Trükkös pilóta I felvehető vadászgép szakértelemre, de Kisteherhajó
vezetés szakértelemre is. A lényeg, hogy megfeleljen annak a
szekértelemnek a szintje.
Ebből rögtön következik,
hogy a Trükkös pilóta I-et többször is fel lehet venni, mindig más
szakértelmet választva. A képesség is csak a megfelelő
szakértelemhez biztosítja az előnyt. Hiba veszi fel valaki
Vadászgépre, ha siklót vezet, semmilyen előnyt nem fog
élvezni.
Köszönet Djmatexxe90-nek az
alapötletért! |