Képességek

Az alábbiakban ismertetett képességeket, indulásra nem lehet felvenni! Továbbá minden kaland után csak 1 képességet lehet felvenni, hiába van több karakterpontja a játékosnak. Bár a képességek elsősorban a Jedik/Sithek számára jöttek létre, hogy tovább tudják fejleszteni a vívótudásukat és Erőhasználatukat, a többi kaszt tagjainak is lehetősége van képességek felvételére.

A képességek a következő jellemzőkkel bírnak:

Név: A képesség neve.

Követelmény: Ha az itt feltüntetett kritériumoknak nem felel meg a játékos, akkor a képességet nem veheti fel.

Ár: A képességért kp-kal kell fizetni, itt található, hogy pontosan mennyivel.

Leírás: A képesség használata, leírása, és egyéb a képességgel kapcsolatos információk.

II. forma

Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Cselezés III, Hárítás I, Lefegyverzés

Ár: 14

Leírás: Régi elegáns stílus, amit kifejezetten fénykardok ellen fejlesztettek ki. Gyors rövid mozdulatokból áll. Ha szemtől szembe párbajt vívsz, minden próbádhoz -1 módosítót kapsz. A sugárvetők lövedékeit nehezebben véded ki, ezért az ilyen próbákra +1-et kapsz.

Egyéb: Amíg más stílust nem sajátít el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös, akár hátrányos a számára.

III. forma

Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Hárítás III, Jobb koncentráció

Ár: 16

Leírás: A legtöbb Jedi-lovag által kedvelt defenzív stílus. Sugárvetők lövedék visszaverésére hozták létre. Így már négy ellenfél lövedékei háríthatóak automatikusan, ha ennél több ellenféllel áll szemben, akkor csak a plusz ellenfelekét kell hárítani, és erre is -2 módosítót kap. Ellenben fénykard ellen, vagy nem hárítás manővernél nehezebben boldogul, ezekre +2 módosító jár.

Egyéb: Amíg más stílust nem sajátít el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös, akár hátrányos a számára.

IV. forma

Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Harci akrobata, Pusztakéz közelharcban, Visszaütés I

Ár: 16

Leírás: A Jedik másik kedvelt stílus. Főleg a mozgásra épít, így hamar a sugárvetővel támadó ellenfelek közelébe érhet. Három akrobatika próba kalandonként automatikusan sikeresnek számít, ami arra irányul, hogy egy ellenfél közelébe kerüljön. A váratlan ütésekre, és rúgásokra -1 módosítót ad.

Egyéb: Amíg más stílust nem sajátít el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös, akár hátrányos a számára.

V. forma

Követelmények: Jedi/Sith kaszt, Visszaütés II, Cselezés I

Ár: 14

Leírás: Agresszív támadó harcmodor, Jedik ritkán használják. Főleg sugárvetők elleni küzdelemre lett létrehozva. Szinte minden lövedéket megpróbál visszairányítani a támadókra. Minél hevesebben lőnek, annál jobban működik. A képesség segítségével egy előre bejelentett körben, minden lövedéket képes hárítani az alkalmazó, és visszaütni. A visszaütések próbájára -2 módosítót kap (persze dönthet úgy, hogy a Visszaütés képesség által biztosított keretet erre használja). Kalandonként háromszor élhet ezzel a lehetőséggel.

Egyéb: Amíg más stílust nem sajátít el a karakter, kötelezően ezt kell használnia, akár előnyös, akár hátrányos a számára.

VII. forma

Követelmények: IV. forma, V. forma

Ár: 19

Leírás: Igazi romboló stílus, mely a IV. és V. forma keveréke. Bármely pusztakezes támadásra fénykardforgatás közben, bármely akrobatika próbára, ami az ellenfél megközelítését igényli, illetve bármely visszaütésre tett kísérletre -2 módosítót ad a vonatkozó próbához.

Cselezés I

Követelmény: A megfelelő harci szakértelem 3.0

Ár: 10

Leírás: A közelharcban vagy pusztakezes harcban érdemes cselt vetni, átverni az ellenfelet, hogy el tudjuk találni. A képességet egy bizonyos fegyverre kell felvenni (vibropenge, fénykard stb.), és a fegyverhez használt szakértelemnek legalább 3.0 kell lennie. A képesség használatát a támadás előtt kell bejelenteni. Ennek hatására a szakértelem próbához -1 módosító járul. A képességet kalandonként csak egyszer lehet használni.

Cselezés II

Követelmény: A megfelelő harci szakértelem 6.0, Cselezés I

Ár: 12

Leírás: Nagyrészt megegyezik a Cselezés I-nél leírtakkal, csupán itt már -2 járul a dobáshoz, és kalandonként kétszer lehet használni.

Cselezés III

Követelmények: A megfelelő harci szakértelem 10.0, Cselezés II

Ár: 14

Leírás: Nagyrészt megegyezik a Cselezés I-nél leírtakkal, csupán itt már -4 járul a dobáshoz, és kalandonként háromszor lehet használni.

Gyors fegyverrántás

Követelmények: A megfelelő harci szakértelem 5.0

Ár: 11

Leírás: Gyorsan tudod előhúzni a fegyvered szükség esetén. Ha még nem volt a kezedbe a fegyver, és egy körön belül szeretnéd előhúzni és használni is, akkor úgy kell rá tekinteni, mintha már a kezedben lett volna a kör elején. Ha egy ellenfeled is rendelkezik ezzel a képességgel, akkor úgy tekintendő, mintha egyikkőtöknek sem lenne. A képességet többször fel lehet venni, ilyenkor mindig más szakértelmet kell választani.

Hacker

Követelmények: Számítógépek 7.0, Kódfeltörés 4.0

Ár: 12

Leírás: Számítógépes kalóz vagy. Tudod a módját, hogyan törj fel kódolt rendszereket, miként piszkálj bele az adatátvitelekbe. Minden ilyen jellegű számítógép próbádhoz -2 módosítót kapsz.

Harci akrobata

Követelmények: Atlétika 6.0, valamely közelharci szakértelem 6.0

Ár: 13

Leírás: Közelharc közben sokkal ruganyosabban mozogsz mint mások. A hirtelen pörgések, szaltók, és gurulások nem okoznak különösebb gondot. -3-at kapsz minden atlétika szakértelem próba dobáshoz harc közben. Ha nem egy harc keretein belül akarod használni az atlétika szakértelmedet, akkor a képesség nem segít.

Hárítás I

Követelmények: Erő 2.5, Fénykard 4.0

Ár: 12

Leírás: A képesség segítségével a Jedi/Sith jobban tud védekezni a sugárvetők lövedékeitől. Ha csak egy ellenfél lő rá, próba nélkül képes hárítani a lövedékeket. Ha ennél többen támadnak rá, a figyelem megosztás miatt a képesség nem fog működni, és minden hárításhoz próba szükséges.

Hárítás II

Követelmények: Erő 4.0, Fénykard 7.0, Hárítás I

Ár: 12

Leírás: Általánosságban megegyezik a Hárítás I képességgel, azonban itt már két ellenfél lövedékeit képes próba nélkül hárítani.

Hárítás III

Követelmények: Erő 6.5, Fénykard 10.0, Hárítás II

Ár: 12

Leírás: Még tökéletesebb a védelem, most már három ellenfél ellen képes hatékonyan (próba nélkül) védekezni.

Jobb koncentráció

Követelmények: Erő 5.0

Ár: 11

Leírás: Jobban tudsz összpontosítani, így kevésbé fárasztó számodra az Erő használata. Egy kaland során az első három Erőhasználat után (mindegy, hogy sikeres-e vagy sem), nem kapsz kimerülést.

Lefegyverzés

Követelmények: A megfelelő harci szakértelem 8.0

Ár: 14

Leírás: Közelharci fegyverekkel, vagy akár puszta kézzel is képes vagy hatékonyan elvenni másoktól a fegyvert. Egy kaland során kétszer használható a képesség, mely a lefegyverzésre tett dobáshoz -2 módosítót ad.

Medikus

Követelmények: Elsősegély 5.0

Ár: 10

Leírás: Komolyabban foglalkoztál az elsősegély nyújtással. Már mérgezéseket is képes vagy kezelni, illetve nem okoz gondot a sebekbe került idegen anyagok eltávolítása (pl.: üvegszilánk). Ezenkívül egy igazi orvosnak is tudsz segítséget nyújtani műtétek során. Ha a szükséges felszerelések a rendelkezésedre állnak, akkor -2 módosítót kapsz az elsősegély próbádra.

Mesterlövész I

Követelmények: Sugárvetők 6.0

Ár: 12

Leírás: Remekül célzol mesterlövészetre alkalmas fegyverekkel (puskák, karabélyok). Ha megteremted a mesterlövészethez szükséges körülményeket (nyugodt helyzet, jó rálátás, nincsenek zavaró tényezők), akkor -2-t kapsz a lövés próbára. A képességet kalandonként csupán kétszer használhatod.

Mesterlövész II

Követelmények: Sugárvetők 10.0, Mesterlövész I

Ár: 12

Leírás: Mindenben megegyezik a Mesterlövész I képességgel, csupán itt a módosító már -4-re nő.

Pusztakéz közelharcban

Követelmények: Pusztakezes harc 3.0, valamilyen közelharc 8.0

Ár: 12

Leírás: Mikor közelharcot folytatsz valakivel, és közben ütni vagy rúgni akarsz, a képesség lehetővé teszi, hogy a közelharc szakértelmedet használd, ha az nagyobb. Ekkor azonban egyik szakértelmed sem fog nőni.

Rögtönzött zártörő

Követelmények: Kódfeltörés 7.0, Zártörő

Ár: 13

Leírás: Ha nincsenek meg az ajtók kinyitásához szükséges eszközök, akkor is megpróbálhatod kinyit. Azért minimális felszerelésre ekkor is szükség van, mert a panelt valamivel szét kell szedni, hogy hozzá lehessen férni a belső részekhez. A képesség a felszerelés nélküli próbálkozást biztosítja, de ekkor nem jár a Zártörő képesség módosítója.

Trükkös pilóta I

Követelmények: valamilyen jármű szakértelem 5.0

Ár: 11

Leírás: Remekül tudsz manőverezni az általad használt járművel. Egy kalandban három alkalommal -2 módosítót kapsz a találatok elkerülésére. A képesség nem működik nagy járművekkel, mint egy csillagromboló, vagy egy AT-AT lépegető.

Trükkös pilóta II

Követelmények: valamilyen jármű szakértelem 7.5, Trükkös pilóta I

Ár: 12

Leírás: Az előző képességhez annyi a változás, hogy a módosító -3-ra nő, és egy kaland alatt hatszor használható.

Trükkös pilóta III

Követelmények: valamilyen jármű szakértelem 10.0, Trükkös pilóta III

Ár: 13

Leírás: Immár a képesség előnye kilencszer használható, és a módosító -4-re változik.

Tüzér I

Követelmények: a megfelelő szakértelem 4.0

Ár: 12

Leírás: Sokat gyakoroltál járműkre szerelt fegyverekkel. Ha nem te vezeted a járművet, csak lőnöd kell, akkor -2 módosítót kapsz a próbáidra.

Tüzér II

Követelmények: a megfelelő szakértelem 8.0

Ár: 14

Leírás: Most már képessé váltál vezetés közben is jól célozni ágyúkkal. A -2 módosító akkor is jár, ha nem csak tüzér, de pilóta is vagy.

Visszaütés I

Követelmények: Erő 2.0, Fénykard 5.0, Hárítás I

Ár: 12

Leírás: Mikor a Jedi/Sith hárít a fénykardjával egy lövedéket, képes azt az ellenfelére, vagy egy másik célpontra átütni. A képesség segítségével kalandonként három lövedéket lehet próba nélkül oda irányítani, ahova csak akarja a védekező.

Visszaütés II

Követelmények: Erő 5.0, Fénykard 7.0, Visszaütés I

Ár: 12

Leírás: Mindenben megegyezik a Visszaütés I képességgel, csupán a visszaüthető lövedékek száma már hat.

Visszaütés III

Követelmények: Erő 7.0, Fénykard 10.0, Visszaütés II, Hárítás II

Ár: 12

Leírás: A képességgel kalandonként már kilenc lövedék üthető vissza.

Zártörő

Követelmények: Kódfeltörés 5.0

Ár: 11

Leírás: Nagy gyakorlatra tettél szert a lezárt ajtók kinyitásában. Bár a megfelelő felszerelésre még mindig szükséged van, de a próbádra -2 módosítót kapsz.

Megjegyzés: A képesség a Star Wars világában lévő irányító panellel működő ajtókra vonatkozik, melyek kóddal vagy kártyával nyílnak. Mechanikus zárakat már csak elvétve lehet találni, és csak nagyon alacsony technológiájú világokban. (Még a Tatuinon is gombnyomásra működtek az ajtók!)

Megjegyzés: Sok képességnél olvasható a megfelelő szakértelem kifejezés. Ez úgy értendő, hogy több szakértelmet is fel lehet használni. Például a Trükkös pilóta I felvehető vadászgép szakértelemre, de Kisteherhajó vezetés szakértelemre is. A lényeg, hogy megfeleljen annak a szekértelemnek a szintje.

Ebből rögtön következik, hogy a Trükkös pilóta I-et többször is fel lehet venni, mindig más szakértelmet választva. A képesség is csak a megfelelő szakértelemhez biztosítja az előnyt. Hiba veszi fel valaki Vadászgépre, ha siklót vezet, semmilyen előnyt nem fog élvezni.

Köszönet Djmatexxe90-nek az alapötletért!