Szakértelmek

Most következnek a szakértelmek kiválasztása. Itt lesz szerepük a karakterpontoknak (továbbiakban kp). A következőképpen kell számolni: 3 kp-ért meg lehet tanulni egy új képzetséget. Minden új képzettség szintje 2. A felvett képzetségeket lehet növelni, 2 kp-ért 0.1-el.

Például ha fel akarom venni a siklók szakértelmet, akkor ez 3 kp-ba kerül. Ekkor a siklók szakértelmem 2 lesz. Ha ráköltök még 2 kp-t, akkor már 2.1-lesz.

Az alábbiakban megtaláhtók a választható szakértelmek. Azonban a játékos is kitalálhat szakértelmet. Ilyenkor a KM-el egyeztetni kell a szakértelmet, hogy mire használható. Ezért aki kitalál szakértelmet, kérem, hogy értelmeset kreáljon, vagy legalábbis színesítse a játékot. (pl.: Botanika).

ATLÉTIKA:

Sok minden tartozik ide, futás, úszás, mászás, ugrás stb. Egy magas atlétikával rendelkező karakter már képes szaltózni, nehezen mászaható helyeken felmászni, erős sodrású folyoból kiúszni, és kitartóan futni.

DROIDOK PROGRAMOZÁSA:

Ha van megfelelő felszerelésünk, akkor módosíthatjuk egy droid programját, vagy írhatunk egyet teljesen újat is. Ez a szakértelem nem arra kell, hogy parancsot tudjunk adni egy droidnak. Hanem, hogy az alap programon kívül többett tudjun. Például egy tolmácsdroidot beprogramozhatunk harcra is, vagy módosíthatjuk, hogyan reagáljon egy ilyen szituációban. Álltalában a droidok rendelkeznek egy blokkolóval, ami megakadályozza azt, hogy értelmes lényeket megöljenek. Ez minden programot felülbírál. A harci droidok természetesen nem rendelkeznek ilyesmivel.

ELSŐSEGÉLY:

Elsősegélyt nyújthatunk a sebesülteknek. Ez nem komoly orvosi tudás, csupán a könyebb sérüléseken tudunk segíteni, illetve el tudjuk látni a súlyosakat, addig, amíg a sérültet igazi tudással rendelkező orvoshoz visszük. Elsősegély felszerelés nélkül is használható, de úgy nagyon minimális az esély a sikerre.

ERŐ:

Részletes leírás a könyvtárban található. Klikk ide!

FEGYVERES HARC:

Fegyveres harc alatt a szúró-, vágó- és zúzófegyverekkel folytatott harcot értjük. Ezek mind nagy fegyverek, kardok, vibrobárdok, vibrolándzsák. Az ilyen jellegű fegyvereknél, ez a szakértelem számít (tőrökhöz, késekhez más szakértelem kell).

FEGYVERZET KEZELÉS:

Ez csak az űrhajók fegyverzeteire vonatkozik, elsősorban az olyan fegyverekre, amit a pilótafülkéből lehet irányítani. E szakértelem hiányában a karakter nem ismeri a fegyverek működését, és nem fog tudni lőni a hajóra szerelt fegyverekkel. (hiába rendelkezik vadászgép vezetéssel)

FÉNYKARD:

Ezt a szakértelmet használjuk, mikor fénykarddal harcolunk, akár sugárvetők akár egy másik kard ellen. A szakértelem valamiféle Erő használatot feltételez, mivel anélkül nehezen forgathatnánk hatékonyan.

FÖLDI FEGYVERZET KEZELÉS:

A járművekre szerelt ágyuk használatát jelenti, illetve a földi telepítésű fegyverek használatát. (őrtornyok ágyúi, álványos fegyverek).

GRÁNÁTDOBÁS:

Különbőző gránátok elhajításának tudománya. Minnél nagyobb a szakértelmed szintje, annál messzebre és annál pontosabban vagy képes dobni. Persze a messzeségnek szab némi határt a karakter fizikuma, de a jó dobótechnika növelheti a távot.

HAJÍTÓFEGYVEREK:

Kések, tőrök, dárdák tartoznak ebbe a kategóriába. Ezekhez a fegyverekhez másfajta technika szükséges, mint a gránátok eldobásához. A szakértelemmel az előbbi eszközöket lesz képes célbajutattni a támadó.

HAMISÍTÁS:

Ide tartozik minden féle hamisítás. Lehet ez aláírás, egy tárgy, vagy egy RMA. Némely hamisításhoz szükségvan felszerelésre, például ha tárgyat akarunk hamisítani. RMA hamisításnál is kell felszerelés, amivel megcsináljuk az azonosító kártyát, meg amivel rátöltjük a retina mintánkat. Az RMA hamisításába beleértendő a hamis személy megkreálása, ami álltalában azt jelenti, hogy egy elhunyt bőrébe bújhatunk. Ha teljesen mi akarjuk meghatározni a hamis személyazonosságunk korábbi életét, akkor szükségünk van a számítógép szakértelemre is.

HARC KÉSSEL:

Nem túl találó elnevezés, az összes kis méretű szúró-vágó fegyver ide sorolandó. Sőt még néhány zúzó fegyver is. Az ilyen fegyverek használatánál, ez a szakértelem számít.

JAVÍTÁS:

Ez összefoglaló neve sok szakértelemnek. A javítás az adott tárgy megjavítására és módosítására lehet használni. Ha felveszük a vadászgép javítást, akkor tudunk vadászgépeket szerelni, de siklókat nem. Az külön szakértelemként kell felvenni. Egyszóval nem létezik olyan, hogy javítás szakértelem önmagában. De olyan már igen, hogy droid javítás, sikló javítás stb.

KISTEHERHAJÓ VEZETÉS:

Csupán néhány fős teherhajókra, jachtokra vonatkozik. Az olyan űrhajók vezetése tartozik ide, mint az YT-1300-as teherhajók, vagy a birodalmi űrkompok.

KÓDFELTÖRÉS:

Kódolt üzeneteket és jeleket fejthetünk vissza. Esetleg egy titkosított adatot tudunk értelmezni. Lezárt ajtók kinyitásában is segíthet, ha rá tudunk egy megfelelő szerkezettel kapcsolódni az ajtó paneljére.

LOPAKODÁS:

A szakértelem segítségével elosonhatunk az őrök mellett, illetve elrejtőzhetünk a kíváncsi tekintetek elől. Akkor is használatos, ha feltűnés nélkül követni akarunk valakit, vagy el akarunk vegyülni a tömegben üldőzőink elől.

PUSZTAKEZES HARC:

A kocsmai bunyótól a harcművészetekig minden ide tartozik. Egyes fajok rendelkeznek természetes fegyverekkel (karmokkal, fogakkal), mikor ezeket használják, az is pusztakezes harcnak minősül, mivel a testük adotságait használják ki.

ROBBANTÁS:

Megnyomni a detonátoron a gombot, elhajítani egy gránátot mindenki tud. A szakértelem a precíziós robbantáshoz, és az agyafúrt bombákhoz kell (leginkább az elöbbihez). Ha jó helyre teszed le a robbanószert, kisebb mennyiséggel is nagy pusztítást végezhetsz. A bombáid szinte bármire robbanhatnak, mozdításra, időre, rádiójelre sőt akár a háttérsugárzás növekedésére is. Azért persze nem leszel akármire képes ezáltal, de a józan ész határain belül szinte bármit képes vagy megcsinálni.

ROBOGÓK:

Ismerjük a robogók vezetését, és ismerjük a hozzájuk kapcsolodó közlekedési szabályokat. Robogónak számít minden olyan jármű, amiről a mi világunkban létező motorokra tudunk asszociálni.

SIKLÓK:

A szakértellemmel képesek vagyunk irányítani a felszíni siklókat. Ismerjük az alapvető közlekedési szabályokat. Siklónak számít minden olyan jármű, amiről a mi világunkban létező autókra, teherautókra, buszokra tudunk asszociálni, illetve, ami ott hasonló szerepkört tölt be.

SUGÁRVETŐK:

A legtöbb lézerfegyverhez ez a szakértelem használandó. A kis sugárvetőktől kezdve, a puskákon át a lézerkarabélyokig. A lövés leadásának körülményei erősen befolyásolhatják a sikeres találatot.

SZÁMÍTÓGÉPEK:

A szakértelemmel fel tudunk törni számítógépes rendszereket, így titkos adstokhoz is hozzáférhetünk. Használhatjuk még ajtók kinyitására is, amenyiben, az össze van kötve egy számítógéppel. Ha csak felhasználói szinten szeretnénk érteni a számítógépekhez, akkor ez a szakértelem nem szükséges.

VADÁSZGÉP VEZETÉS:

Vadászgépek irányítását teszi lehetővé. A fegyverzethez nem fog érteni aki felveszi ezt a szakértelmet, de manőverezni tud vele. Képes fel és leszálni.

Tovább>>>