Szakértelmek
Most következnek a szakértelmek
kiválasztása. Itt lesz szerepük a karakterpontoknak (továbbiakban
kp). A következőképpen kell számolni: 3 kp-ért meg lehet tanulni egy
új képzetséget. Minden új képzettség szintje 2. A felvett
képzetségeket lehet növelni, 2 kp-ért 0.1-el.
Például ha fel akarom venni a siklók
szakértelmet, akkor ez 3 kp-ba kerül. Ekkor a siklók szakértelmem 2
lesz. Ha ráköltök még 2 kp-t, akkor már 2.1-lesz.
Az alábbiakban megtaláhtók a
választható szakértelmek. Azonban a játékos is kitalálhat
szakértelmet. Ilyenkor a KM-el egyeztetni kell a szakértelmet, hogy
mire használható. Ezért aki kitalál szakértelmet, kérem, hogy
értelmeset kreáljon, vagy legalábbis színesítse a játékot. (pl.:
Botanika).
ATLÉTIKA:
Sok minden tartozik ide, futás, úszás, mászás, ugrás stb. Egy
magas atlétikával rendelkező karakter már képes szaltózni, nehezen
mászaható helyeken felmászni, erős sodrású folyoból kiúszni, és
kitartóan futni.
DROIDOK
PROGRAMOZÁSA:
Ha van megfelelő felszerelésünk, akkor
módosíthatjuk egy droid programját, vagy írhatunk egyet teljesen
újat is. Ez a szakértelem nem arra kell, hogy parancsot tudjunk adni
egy droidnak. Hanem, hogy az alap programon kívül többett tudjun.
Például egy tolmácsdroidot
beprogramozhatunk harcra is, vagy módosíthatjuk, hogyan reagáljon
egy ilyen szituációban. Álltalában a droidok rendelkeznek egy
blokkolóval, ami megakadályozza azt, hogy értelmes lényeket
megöljenek. Ez minden programot felülbírál. A harci droidok
természetesen nem rendelkeznek ilyesmivel.
ELSŐSEGÉLY:
Elsősegélyt nyújthatunk a
sebesülteknek. Ez nem komoly orvosi tudás, csupán a könyebb
sérüléseken tudunk segíteni, illetve el tudjuk látni a súlyosakat,
addig, amíg a sérültet igazi tudással rendelkező orvoshoz visszük.
Elsősegély felszerelés nélkül is használható, de úgy nagyon minimális az esély a
sikerre.
ERŐ:
Részletes leírás a
könyvtárban található. Klikk ide!
FEGYVERES HARC:
Fegyveres harc alatt a szúró-, vágó- és zúzófegyverekkel
folytatott harcot értjük. Ezek mind nagy fegyverek, kardok,
vibrobárdok, vibrolándzsák. Az ilyen jellegű fegyvereknél, ez a
szakértelem számít (tőrökhöz, késekhez más szakértelem
kell).
FEGYVERZET
KEZELÉS:
Ez csak az űrhajók fegyverzeteire vonatkozik, elsősorban az olyan
fegyverekre, amit a pilótafülkéből lehet irányítani. E szakértelem
hiányában a karakter nem ismeri a fegyverek működését, és nem fog
tudni lőni a hajóra szerelt fegyverekkel. (hiába rendelkezik
vadászgép vezetéssel)
FÉNYKARD:
Ezt a szakértelmet használjuk, mikor fénykarddal harcolunk, akár
sugárvetők akár egy másik kard ellen. A szakértelem valamiféle Erő
használatot feltételez, mivel anélkül nehezen forgathatnánk
hatékonyan.
FÖLDI FEGYVERZET
KEZELÉS:
A járművekre szerelt ágyuk használatát jelenti, illetve a földi
telepítésű fegyverek használatát. (őrtornyok ágyúi, álványos
fegyverek).
GRÁNÁTDOBÁS:
Különbőző gránátok elhajításának tudománya. Minnél nagyobb a
szakértelmed szintje, annál messzebre és annál pontosabban vagy
képes dobni. Persze a messzeségnek szab némi határt a karakter
fizikuma, de a jó dobótechnika növelheti a távot.
HAJÍTÓFEGYVEREK:
Kések, tőrök, dárdák tartoznak ebbe a kategóriába. Ezekhez a
fegyverekhez másfajta technika szükséges, mint a gránátok
eldobásához. A szakértelemmel az előbbi eszközöket lesz képes
célbajutattni a támadó.
HAMISÍTÁS:
Ide tartozik minden féle hamisítás. Lehet ez
aláírás, egy tárgy, vagy egy RMA. Némely hamisításhoz szükségvan
felszerelésre, például ha tárgyat akarunk hamisítani. RMA
hamisításnál is kell felszerelés, amivel megcsináljuk az azonosító
kártyát, meg amivel rátöltjük a retina mintánkat. Az RMA
hamisításába beleértendő a hamis személy megkreálása, ami álltalában
azt jelenti, hogy egy elhunyt bőrébe bújhatunk. Ha teljesen mi
akarjuk meghatározni a hamis személyazonosságunk korábbi életét,
akkor szükségünk van a számítógép szakértelemre is.
HARC KÉSSEL:
Nem túl találó elnevezés, az összes kis méretű szúró-vágó fegyver
ide sorolandó. Sőt még néhány zúzó fegyver is. Az ilyen fegyverek
használatánál, ez a szakértelem számít.
JAVÍTÁS:
Ez összefoglaló neve sok
szakértelemnek. A javítás az adott tárgy megjavítására és
módosítására lehet használni. Ha felveszük a vadászgép javítást,
akkor tudunk vadászgépeket szerelni, de siklókat nem. Az külön
szakértelemként kell felvenni. Egyszóval nem létezik olyan, hogy
javítás szakértelem önmagában. De olyan már igen, hogy droid
javítás, sikló javítás stb.
KISTEHERHAJÓ VEZETÉS:
Csupán néhány
fős teherhajókra, jachtokra vonatkozik. Az olyan űrhajók vezetése
tartozik ide, mint az YT-1300-as teherhajók, vagy a birodalmi
űrkompok.
KÓDFELTÖRÉS:
Kódolt
üzeneteket és jeleket fejthetünk vissza. Esetleg egy titkosított
adatot tudunk értelmezni. Lezárt ajtók kinyitásában is segíthet, ha
rá tudunk egy megfelelő szerkezettel kapcsolódni az ajtó
paneljére.
LOPAKODÁS:
A szakértelem
segítségével elosonhatunk az őrök mellett, illetve elrejtőzhetünk a
kíváncsi tekintetek elől. Akkor is használatos, ha feltűnés nélkül
követni akarunk valakit, vagy el akarunk vegyülni a tömegben
üldőzőink elől.
PUSZTAKEZES HARC:
A kocsmai bunyótól a harcművészetekig minden ide tartozik. Egyes
fajok rendelkeznek természetes fegyverekkel (karmokkal, fogakkal),
mikor ezeket használják, az is pusztakezes harcnak minősül, mivel a
testük adotságait használják ki.
ROBBANTÁS:
Megnyomni a detonátoron a gombot, elhajítani
egy gránátot mindenki tud. A szakértelem a precíziós robbantáshoz,
és az agyafúrt bombákhoz kell (leginkább az elöbbihez). Ha jó helyre
teszed le a robbanószert, kisebb mennyiséggel is nagy pusztítást
végezhetsz. A bombáid szinte bármire robbanhatnak, mozdításra,
időre, rádiójelre sőt akár a háttérsugárzás növekedésére is. Azért
persze nem leszel akármire képes ezáltal, de a józan ész
határain belül szinte bármit képes vagy megcsinálni.
ROBOGÓK:
Ismerjük a robogók vezetését, és ismerjük a hozzájuk kapcsolodó
közlekedési szabályokat. Robogónak számít minden olyan jármű, amiről
a mi világunkban létező motorokra tudunk asszociálni.
SIKLÓK:
A szakértellemmel képesek vagyunk
irányítani a felszíni siklókat. Ismerjük az alapvető közlekedési
szabályokat. Siklónak számít minden olyan jármű, amiről a mi
világunkban létező autókra, teherautókra, buszokra
tudunk asszociálni,
illetve, ami ott hasonló szerepkört tölt be.
SUGÁRVETŐK:
A legtöbb lézerfegyverhez ez a
szakértelem használandó. A kis sugárvetőktől kezdve, a puskákon át a
lézerkarabélyokig. A lövés leadásának körülményei erősen
befolyásolhatják a sikeres
találatot.
SZÁMÍTÓGÉPEK:
A szakértelemmel fel tudunk törni
számítógépes rendszereket, így titkos adstokhoz is hozzáférhetünk.
Használhatjuk még ajtók kinyitására is, amenyiben, az össze van
kötve egy számítógéppel. Ha csak felhasználói szinten szeretnénk
érteni a számítógépekhez, akkor ez a szakértelem nem szükséges.
VADÁSZGÉP VEZETÉS:
Vadászgépek irányítását teszi lehetővé. A fegyverzethez nem fog
érteni aki felveszi ezt a szakértelmet, de manőverezni tud vele.
Képes fel és leszálni.
Tovább>>> |